Umetnost skozi priprte oči

Včasih moramo slike pogledati skozi priprte oči, da vidimo bistvo, pravi Danica Šraj, in za trenutek je svet lepše videti…

Umetnost obstaja, odkar človek goji naklonjenost do lepega. Skozi stoletja se je pojem lepega spreminjal – od estetike klasičnega načela mimesisa do umetnosti, ki je postajala vse bolj racionalni miselni konstrukt. S hitrim preskokom v sodobni čas se je opozicija med realnim in abstraktnim v umetnosti razvila v novo razsežnost – v poglobljen odnos med umetnino in gledalcem ter v družbeno povpraševanje človeške in tudi umetnikove eksistence.

Danica Šraj kot ljubiteljica umetnosti zagovarja ne le izkustveno ustvarjanje, temveč tudi poznavanje teorije likovne umetnosti. Že od prvih likovnih korakov je pod strokovnim mentorskim vodenjem svojo ustvarjalno pot pričela s pomembnimi izhodišči, kot so spoznavanje z likovnimi zakonitostmi, z abecedo likovnega jezika, z umetnostnozgodovinskimi nauki in tudi s sodobnimi likovnimi pristopi. Ugotovila je, da v slikanju, ki temelji na izhodiščih kubizma, lahko izrazi občutja, razmišljanja in pripoved, ki ji je blizu. Rada se izraža na način, ki ni nujno vezan na posnemanje narave, ampak jo le interpretira, pri tem pa uporablja čiste in kontrastne, največkrat nasprotne barve. V tej maniri bodo predstavljeni portreti in avtoportreti kot osrednja tematika samostojne razstave v Menačenkovi domačiji. Portretiranje ji predstavlja poseben ustvarjalni izziv, predvsem v iskanju psiholoških karakteristik in razpoloženj bodisi portretiranca bodisi lastne podobe. Dodane jim bodo tudi druge slike kot ekspresivno raziskovanje narave in človeške figure.

Katarina Rus Krušelj

O avtorici
Rojena leta 1945, živi v Radomljah. Po končani Višji upravni šoli je večino aktivne delovne dobe posvetila službi v gospodarstvu, kasneje pa novinarstvu. Po upokojitvi se je z ustanovitvijo Društva Senožeti (2001) aktivno posvetila delu in izobraževanju na likovnem področju, kar jo je vse življenje najbolj zanimalo in se s tem ukvarja tudi danes. Od vseh začetkov je bil njen mentor akad. slik. Janez Zalaznik. Vsaj štirinajst let je obiskovala stalne tečaje risanja na JSKD, pri akad. slik. Tonetu Račkem. Pri akad. slik. spec. Dušan Fišer se je šest let udeleževala likovnih delavnic v Šmartnem ob Paki. Doslej je imela le eno veliko samostojno razstavo in sicer v galeriji Dom Radomlje, leta 2011. Vedno pa sodeluje na vseh društvenih razstavah in teh je kar veliko. Vidnejši dosežki: uvrstitev na državno razstavo »Parafraze« na gradu Brežice (2014), uvrstitev v izbor del na razstavi v Državnem svetu (2015); uvrstitev na državno razstavo »Kvadrat – krog, kocka – krogla« v Mestni galeriji Nova gorica (2016): letošnji izbor za državno razstavo »Velika črta«, otvoritev bo v letu 2018 v Velenju.

DANICA ŠRAJ: SKOZI PRIPRTE OČI

Nagrajenka likovnega natečaja
Zvrst: razstava
Dolžina: 9. – 27. januar 2017
Lokacija: Menačenkova domačija

DANICA ŠRAJ: SKOZI PRIPRTE OČI

Nagrajenka likovnega natečaja
zvrst: razstava
dolžina: 9. – 27. januar 2017
lokacija: Menačenkova domačija
Umetnost skozi priprte oči

Včasih moramo slike pogledati skozi priprte oči, da vidimo bistvo, pravi Danica Šraj, in za trenutek je svet lepše videti…

Umetnost obstaja, odkar človek goji naklonjenost do lepega. Skozi stoletja se je pojem lepega spreminjal – od estetike klasičnega načela mimesisa do umetnosti, ki je postajala vse bolj racionalni miselni konstrukt. S hitrim preskokom v sodobni čas se je opozicija med realnim in abstraktnim v umetnosti razvila v novo razsežnost – v poglobljen odnos med umetnino in gledalcem ter v družbeno povpraševanje človeške in tudi umetnikove eksistence.

Danica Šraj kot ljubiteljica umetnosti zagovarja ne le izkustveno ustvarjanje, temveč tudi poznavanje teorije likovne umetnosti. Že od prvih likovnih korakov je pod strokovnim mentorskim vodenjem svojo ustvarjalno pot pričela s pomembnimi izhodišči, kot so spoznavanje z likovnimi zakonitostmi, z abecedo likovnega jezika, z umetnostnozgodovinskimi nauki in tudi s sodobnimi likovnimi pristopi. Ugotovila je, da v slikanju, ki temelji na izhodiščih kubizma, lahko izrazi občutja, razmišljanja in pripoved, ki ji je blizu. Rada se izraža na način, ki ni nujno vezan na posnemanje narave, ampak jo le interpretira, pri tem pa uporablja čiste in kontrastne, največkrat nasprotne barve. V tej maniri bodo predstavljeni portreti in avtoportreti kot osrednja tematika samostojne razstave v Menačenkovi domačiji. Portretiranje ji predstavlja poseben ustvarjalni izziv, predvsem v iskanju psiholoških karakteristik in razpoloženj bodisi portretiranca bodisi lastne podobe. Dodane jim bodo tudi druge slike kot ekspresivno raziskovanje narave in človeške figure.

Katarina Rus Krušelj

O avtorici
Rojena leta 1945, živi v Radomljah. Po končani Višji upravni šoli je večino aktivne delovne dobe posvetila službi v gospodarstvu, kasneje pa novinarstvu. Po upokojitvi se je z ustanovitvijo Društva Senožeti (2001) aktivno posvetila delu in izobraževanju na likovnem področju, kar jo je vse življenje najbolj zanimalo in se s tem ukvarja tudi danes. Od vseh začetkov je bil njen mentor akad. slik. Janez Zalaznik. Vsaj štirinajst let je obiskovala stalne tečaje risanja na JSKD, pri akad. slik. Tonetu Račkem. Pri akad. slik. spec. Dušan Fišer se je šest let udeleževala likovnih delavnic v Šmartnem ob Paki. Doslej je imela le eno veliko samostojno razstavo in sicer v galeriji Dom Radomlje, leta 2011. Vedno pa sodeluje na vseh društvenih razstavah in teh je kar veliko. Vidnejši dosežki: uvrstitev na državno razstavo »Parafraze« na gradu Brežice (2014), uvrstitev v izbor del na razstavi v Državnem svetu (2015); uvrstitev na državno razstavo »Kvadrat – krog, kocka – krogla« v Mestni galeriji Nova gorica (2016): letošnji izbor za državno razstavo »Velika črta«, otvoritev bo v letu 2018 v Velenju.
 
December 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31