Zgodba o pogumu, želji po preživetju in prijateljstvu, ki ne pozna meja in ki ga ne more ločiti niti nacizem niti smrt. / Prešernovo gledališče Kranj, Mini teater Ljubljana / režija: Yonathan Esterkin / igra: Miha Rodman / 90’

Asher Kravitz: JUDOVSKI PES

Prešernovo gledališče Kranj, Mini teater Ljubljana
Sreda, 16. 10. 2019
ob 20:00h abonma gledališki RUMENI in IZVEN
Četrtek, 17. 10. 2019
ob 20:00h abonma gledališki RDEČI in IZVEN
Petek, 18. 10. 2019
ob 20:00h abonma gledališki ZELENI in IZVEN
Ponedeljek, 21. 10. 2019
ob 20:00h abonma gledališki ORANŽNI in IZVEN
KD Franca Bernika

Asher Kravitz: JUDOVSKI PES

Zgodba o pogumu, želji po preživetju in prijateljstvu, ki ne pozna meja in ki ga ne more ločiti niti nacizem niti smrt. / Prešernovo gledališče Kranj, Mini teater Ljubljana / režija: Yonathan Esterkin / igra: Miha Rodman / 90’

Prešernovo gledališče Kranj, Mini teater Ljubljana
Sreda, 16. 10. 2019
ob 20:00h abonma gledališki RUMENI in IZVEN
Četrtek, 17. 10. 2019
ob 20:00h abonma gledališki RDEČI in IZVEN
Petek, 18. 10. 2019
ob 20:00h abonma gledališki ZELENI in IZVEN
Ponedeljek, 21. 10. 2019
ob 20:00h abonma gledališki ORANŽNI in IZVEN
KD Franca Bernika

Gledališki

Šest izbranih predstav slovenskih profesionalnih gledališč.

Abonenti abonmaja RDEČI v primeru, da imate zadrege z varstvom za svojega malčka v času trajanja predstave, lahko v tem času izkoristite brezplačno varstvo za svoje malčke, ki bo potekalo v Vrtcu Urša. Najmanj en dan pred tem pokličite upravo vrtca: 01 729 86 00. Varstvo poteka od pol ure pred pričetkom prireditve do 15 minut po zaključeni prireditvi.


16., 17., 18. in 21. oktober 2019
Asher Kravitz: JUDOVSKI PES
Zgodba o pogumu, želji po preživetju in prijateljstvu, ki ne pozna meja in ki ga ne more ločiti niti nacizem niti smrt. / Prešernovo gledališče Kranj, Mini teater Ljubljana / režija: Yonathan Esterkin / igra: Miha Rodman

Zgodba se začne pred nebeškimi vrati, kjer se po smrti znajdeta Jošua in njegov pes Kir, ki mu Bog ne dovoli, da bi stopil v nebesa, saj so »rezervirana« samo za ljudi. Toda Jošua zahteva od Boga, da v Raj spusti tudi njegovega najboljšega prijatelja. Zato Bog poprosi Kira, da mu izpove svojo življenjsko zgodbo. In prav njegova ganljiva ter na trenutke tudi humorna in predvsem pretresljiva pasja pripoved o življenju v času nacističnega vzpona in o težki in velikokrat tudi smrtno nevarni življenjski poti vse od rojstva do smrti Boga prepriča v to, da tako vdanega prijateljstva ne more ločiti niti smrt. Kirova življenjska zgodba je zgodba njegove sprva srečne mladosti v judovski družini, vse do ločitve z njo, pa vse do služenja v enoti SS v taborišču v Treblinki ter do ponovnega srečanja z Jošuo. Judovski pes je zgodba o pogumu, želji po preživetju in dostojanstvu, predvsem pa zgodba o prijateljstvu, ki ne pozna meja in ki ga ne more ločiti niti nacizem niti smrt. 

»Malo me je skrbelo, da bi koga lahko prizadelo, da je v knjigi o holokavstu toliko humorja, zato sem rokopis dal prebrati nekaj preživelim iz koncentracijskih taborišč. Rekli so mi, da ni v knjigi nič žaljivega. Celo več, povedali so mi, da tudi tisti, ki so v vojni izgubili premoženje, družino, celo dele svojih teles, nikdar niso izgubili humorja, to je bilo zadnje, kar te je zapustilo.« Asher Kravitz, avtor

5., 6., 7.  in 8. november 2019
Manlio Santanelli : KRALJICA MATI
Igra o materi in sinu, moči in prilaščanju, zavračanju in sovraštvu. / Gledališče Koper / režija: Damir Zlatar Frey / igrata: Aleš Valič, Nataša Barbara Gračner

Petdesetletni Alfredo se po zakonskem brodolomu in propadli novinarski karieri vrne domov k ostareli, ovdoveli, toda še vedno dominantni materi Regini pod pretvezo, da bo v času bolezni skrbel zanjo; v resnici pa želi napisati knjižno uspešnico o zadnjih mesecih življenja in smrti stare gospe. Življenje z materjo, ki nenehno idealizira pokojnega moža in ga – zato, da lahko poniža sina – z njim nenehno primerja, najprej doseže vrhunec v Regininem odkritju Alfredovega pisanja.

Kraljica mati je igra o moči in prilaščanju, zavračanju in sovraštvu. Igra o materi in sinu, ki vsak po svoje hrepenita po notranji pomiritvi in zato stopata po poti nenehnega izsiljevanja, medsebojnega obtoževanja, maščevanja in laži. V njunem mikrokozmosu nenehnega priklicevanja in zanikanja mej ves čas zasledujeta, iščeta, zavračata, si prilaščata sedanjost, preteklost in prihodnost ter se v pretečih čustvenih nihanjih približujeta groteski. Čeprav v njunem »dvoboju« podleže Alfredo, tudi tu – tako kot pri parih, ki jih povezujeta življenje in smrt – ni mogoče in ni legitimno ločevati med poraženci in zmagovalci.

»Kraljica mati je močna in igralsko mojstrska predstava, ki si besedilo podredi in ga podredi režiserjevim prepoznavnim in avtorskim postopkom.« Matej Bogataj, Sodobnost

»Tako Nataša Barbara Gračner kot Aleš Valič preigravata množico stanj na močno intenzivnih notah, boj med osebnostmi vodita do skrajnih možnih leg tako z glasovno-zvočno modulacijo kot z mimiko telesa in obraza. Gre za svojevrsten spoj videza in resničnosti, igralca ustvarjata svet in razpoloženje, ki se oprimeta, enkratno energijo in koncentracijo, da ne poznata predaha ali premora.« Marij Čuk, Primorski dnevnik

6., 7., 8. in 9. januar 2020
Avtorski projekt: 6
Resnična zgodba iz leta 2016 v MO Kranj o dilemah, da bi v dijaški dom prišli mladoletni prosilci za azil … / Slovensko mladinsko gledališče, Maska Ljubljana / režija: Žiga Divjak / igrajo: Iztok Drabik Jug, Alja Kapun, Katarina Stegnar, Vito Weis, Gregor Zorc

19. 2. 2016 ravnateljico dijaškega doma Kranj nenapovedano obiščeta podžupan in vodja službe za zaščito Mestne občine Kranj. Kako bomo to preprečili? Kako bomo to preprečili?
Preprečili kaj? To, da bi v dijaški dom prišli mladoletni prosilci za azil, ali to, da bi bili starši dijakov proti?
 
»Predstava skozi neolepšano navajanje uradnih aktov in elektronskih sporočil oriše brutalnost in psihopatologijo neke sovražnosti ter razkrajanje možnosti za družbeni dialog. […] [O]drsko delo, ki naslovi enega izmed ključnih in skrajno skrb vzbujajočih pojavov naše družbe ter dve leti po dogodkih poskuša ponovno odpreti prostor za dialog. Pogumna in nujna predstava.« Anja Radaljac, Delo

»V času, ko svetu vladata kaos in nasilje in smo priča tako hudemu razčlovečenju ljudi, se lahko vendarle že nehamo spraševati, kakšni ljudje so begunci. Resnično vprašanje je, kakšni ljudje smo mi. Edini uravnotežen odziv na situacijo je solidarnost – to ni idealiziranje beguncev, to je normalen odgovor na stisko sočloveka.« Zala Norčič, Sigledal, Študentska kritika

Velika nagrada za najboljšo uprizoritev na Borštnikovem srečanju 2018.

9., 10., 12. in 13. marec 2020
Tamara Damjanović po motivih filma : POPOLNI TUJCI
Komična drama o razkrivanju skrivnosti, ujetih v mobilne telefone. /  SNG Maribor / režija: Tamara Damjanović / igrajo: Tomo Tomšič, Maša Žilavec, Gorazd Žilavec, Mateja Pucko, Nejc Ropret, Ana Urbanc, Matevž Biber

Štirje dolgoletni prijatelji in njihove najdražje, z izjemo Filipa, katerega prijateljica je doma obležala z vročino, se družijo na terasi in opazujejo lunin mrk. Večer mineva v čaru duhovitih zbadljivk, simpatičnih šal in aktualnih pogovorov o družinskih in intimnih zadevah. Ko tema pogovora nanese na informacije, ki jih skrivajo naši nepogrešljivi mobilni telefoni, se zbrana druščina junaško odloči, da ni skrivnosti, ki bi jih tajili pred prijateljskim omizjem. Nedolžna igra, da bo vsak od njih klice, SMS-e in MMS-e, ki bodo prihajali med večerjo, delil z vsemi zbranimi, sproži sprva zabavne reakcije, a lahkotnost igre se začne počasi izgubljati. Skrivnosti, ki bi morale ostati v majhnih glavah pametnih telefonov, spremenijo slike o zakoncih, partnerjih, ljubicah in prijateljih. Ta večer prav vsak od njih razkrije temno plat, ki jo uspešno skriva. A poti nazaj več ni in nihče ne ve, kam bo nedolžna igra usmerila svoj tok. 

"Čutila sem, da v italijanski različici izvorni material ponuja šarmantno zgodbo, ki je sama po sebi zelo dosledna in stabilna, a ima za moj okus potencial spregovoriti še o skrivni in temni plati človeške narave na ostrejši način, ker na koncu lahko v človeški duši najdemo številne temačnosti […] Odkleniti svoje skrivnosti pomeni predvsem globoko intimno, neprijetno soočiti se s samim seboj. Morda nas je tako strah tistega, kar bi pri tem našli, da točno zato pred drugimi zanikamo obstoj teh skrivnosti." Tamara Damjanovič, režiserka

20., 21., 22. in 23. april 2020
Mark Haddon, Simon Stephens: SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UMORIL PSA
Avtistična detektivka po romanu Marka Haddona o 11-letnem Christopherju, ki raziskuje skrivnostni umor psa / SNG Nova Gorica, Gledališče Koper / režija: Renata Vidič / igrajo: Žiga Udir, Helena Peršuh, Gorazd Jakomini, Anja Drnovšek, Rok Matek, Luka Cimprič, Jože Kopušar

15-letni Christopher najde umorjenega Wellingtona, sosedovega psa. Umor ga močno vznemiri, zato se odloči, da bo izsledil storilca in napisal detektivko. Pri raziskovanju naleti na odpor sosedov, najbolj pa mu nasprotuje njegov oče. Christopher ne odneha in postopoma se mu začne razkrivati zgodba zamolčanih družinskih skrivnosti. Iz njegovega pristopa k problemu, nenavadnega vedenja in načina razmišljanja je jasno, da je Christopher visoko inteligenten, tako rekoč matematični genij, vendar z avtistično motnjo, imenovano aspergerjev sindrom, ki ga ovira predvsem v komunikaciji in nadziranju impulzivnih reakcij. 

Roman Marka Haddona Skrivnostni primer ali Kdo je umoril psa (2003), ki je izpisan kot Christopherjeva prvoosebna pripoved, je bil hkrati natisnjen kot knjiga za mladino in odrasle. Simon Stephens je po romanu za londonski Royal National Theatre napisal odrsko priredbo. Krstna izvedba je prejela kar 7 nagrad Olivier (kar je bilo dotlej največ), med njimi tudi nagrado za najboljšo novo igro (2013). Sledile so številne uprizoritve po vsem svetu, v letošnji sezoni tudi dve slovenski.

»Najstnik živi v svojih neomajnih prepričanjih in v svojih natančnih formulah, kjer je vsak
gib izmerljiv in logičen, vse je urejeno in temu primerno obvladljivo. Zato na koncu izreče 
stavek - vprašanje »Saj mi bo uspelo, kajne?« S tem pušča odprt prostor dvomu. Morebiti 
bo fantu v življenju res uspelo (pozitivni dvom), mogoče pa je to le upanje, ki presega 
zmožnosti (negativna pomisel).« Marij Čuk, Primorski dnevnik

21., 22., 25. in 26. maj 2020
Erik Gedeon: VEČNO MLADI
Rock'n'roll komedija, ki v enem zamahu poruši stereotipe o dolgočasnih starcih. / SNG  Maribor / režija: Sandy Lopičić / igrajo: Irena Varga, Denis Horvat, Mateja Pucko, Kristijan Ostanek, Matevž Biber, Jurij Drevenšek, Mirjana Šajinović

Staranje je postalo najhujši bavbav, najstrašnejša bolezen novega veka. Ker časa ne moremo zaustaviti, je najbolje, da skozi solze smeha pogledamo v leto 2065, kako bo, ko v gledališki stavbi na Slovenski 27 ne bo več hrama umetnosti, ampak dom za ostarele.

V uprizoritvi Večno mladi skupina igralcev in igralk, članov nekdanje mariborske Drame, na groteskno zabaven način, s pomočjo pevske oz. glasbene terapije, poskrbi za vse prej kot dolgočasen rock'n'roll tretjega življenjskega obdobja. Ob izvrstnih igralsko-pevskih interpretacijah hitov, kot so "I Love Rock'n'Roll", "Born To Be Wild", "I Got You Babe" itd., trohneče odrske deske ponovno katarzično zavibrirajo.

"Zgodba je enostavna, vendar močna, ker ti utrujeni starčki, ki so videti napol mrtvi, vsakič, ko medicinska sestra zapusti prostor, oživijo. Kljubujejo smrti in različnim starostnim tegobam ter zbirajo energijo, da bi nadaljevali svojo že končano umetniško pot: Shakespeare, Goethe in Čehov … vendar tokrat pod geslom sex, drugs and rock'n'roll." Sandy Lopičić, režiser

Žlahtna komedija po izboru strokovne žirije in žlahtna komedija po izboru občinstva na 25. festivalu Dnevi komedije v Celju; Mateja Pucko je prejela nagrado žlahtna komedijantka, Sandy Lopičič pa nagrado žlahtni režiser. 



 
September 2019
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30