Koyaa živi na oddaljeni gorski polici visoko nad oblaki, kjer si dom deli z gospodom Krokarjem. Človek bi mislil, da je v tako odmaknjenih krajih vse mirno in spokojno, a dnevi tam so v resnici polni akcije in neobičajnih prigod. Okoli Koyee namreč oživijo sicer običajni predmeti, toda povzročajo mu kup preglavic. Medtem ko Koyaa skuša zadeve umiriti, Krokar mirno sestavlja, brusi in lepi ptičje hišice. Koyaa Krokarja komajda opazi, saj mora v akciji močno napeti možgane in hitro najti primerno rešitev za nastalo težavo. To pa seveda ni kar tako … A tudi Koyaa ni od muh!

Serijo novih sedmih animiranih filmov o Koyii pospremi še dokumentarni film o nastajanju serije Koyaa.

o avtorju
Kolja Saksida je magistriral na umetniški univerzi ECAL v Švici. Na filmskem področju ustvarja kot režiser, producent in pedagog. Je eden vidnejših avtorjev animiranih filmov v Sloveniji. Njegovi animirani filmi so gostovali na številnih filmskih festivalih po vsem svetu, kot rezidenčnega umetnika pa so ga gostile različne mednarodne kulturne organizacije. S prenašanjem znanja in izkušenj ozavešča vse starostne skupine o neomejenih izraznih zmožnostih tehnik stop animacije, ki so odličen način podajanja zgodb. Kolja je docent na Akademiji umetnosti Univerze v Novi Gorici.

iz prve roke
»Kratki animirani filmi Koyaa so namenjeni tako otrokom kot odraslim, saj nosijo univerzalno sporočilo, da lahko različne situacije, ki se na prvi pogled zdijo neobvladljive, s pomočjo domišljije in dobre volje obrnemo sebi v prid in jih razrešimo na zanimiv način. Želel sem, da je sporočilo filmov prikazano zabavno, z nepričakovanim razpletom in z veliko situacijskega humorja, ki je plod ustvarjalne ideje junaka in s katerim Koyaa vsakokrat razreši nastalo situacijo. S filmi poudarjam, da je vredno vztrajati in iskati nove rešitve, čeprav ne uspemo vedno v prvem poskusu.«
– Kolja Saksida

»Koyoo je neverjetno zabavno animirati. V zgodbi se neprestano nekaj dogaja, poleg tega pa zahteva pretanjen občutek za animacijo likov. V seriji se večinoma pojavlja situacijska (t. i. slapstick) komedija, za katero rabimo odličen občutek za izbiro pravega trenutka in izrazite gibe, kar v naše minimalistično delo vnaša veliko akcije. Poleg obeh glavnih likov oživljamo tudi nežive predmete. Za animatorja je oživljanje predmetov prav poseben izziv, saj predmeti sami po sebi nimajo izrazne mimike oziroma telesa, a moramo kljub temu na njih prenesti človeško igranje, da pri gledalcu vzbudijo sočutje. Serija Koyaa mi omogoča, da se lotevam nekaterih zvrsti animacije, ki so mi prav posebej pri srcu
– Julia Peguet

kritike
»Koyaa je junak animiranega filma v najboljšem pomenu besede: ne samo da je samosvoj in zabaven, Koyaa gledalca prime za roko in ga vodi v dogodivščino, na gorsko polico in v skrivnostni svet umetnosti animacije.« mag. Martina Peštaj, urednica otroškega in mladinskega programa RTV Slovenija

»Koyaa ne pusti, da bi ga materialni svet spravljal v slabo voljo – zanj je vsaka ovira izziv in vsak izziv nova pustolovščina. Kratki animirani filmi o Koyii so iskrivi in domiselni, poklon vztrajnosti, čarobni moči domišljije in hudomušnosti vsakdana. Skozi Koyeeve oči je življenje igra, igrivost pa način življenja!« – Gert Hermans, ECFA Journal

program
KOYAA – Divji ležalnik
Na poletni dan želi Koyaa počivati na ležalniku. Krokar je zatopljen v izdelavo nove ptičje hišice iz slame. Koyaa se uleže in si z dlanjo pred soncem zakrije obraz. Ležalnik se nepričakovano zapre in tesno stisne Koyoo, potem pa se nenadoma odpre, da Koyaa kot iz topa poleti proti skalni steni, kjer se oprime ovijalke. Iz ovijalke oblikuje laso, ujame ležalnik, ki pa ga potegne, da jezdi na njem kot na rodeu. Koyoo lahko reši le premišljen korak.

KOYAA – Izmuzljivi papir
Na svežem zraku se Koyaa loti slikanja s temperami. Krokar iz kartona ustvarja novo ptičjo hišico. Koyaa prime za čopič, da bi naredil prvo potezo, ko se risalni papir nenadoma zloži – prvič, drugič … – in že leti okoli njega pravcato papirnato letalo. Poskuša ga ujeti, a letalo se preobrazi v poskočno žabo, potem v ladjo, ki pluje, in že je metulj … Koyaa se zaveda, da bo treba poiskati zvito rešitev, da ga ne preseneti nova preobrazba.

KOYAA – Poskočna radirka
Na miren dan Koyaa začuti željo po ustvarjanju. Odloči se narisati risbo poskočnih zajčkov. Krokar v ozadju skrbno po načrtu gradi novo ptičjo hišico. Ko Koyaa dokončano risbo uokviri in želi pospraviti delovni prostor, se mu radirka nenadoma izmakne in začne kot pravi zajček neutrudno skakljati po hiši. Ob tem pa briše vse, kar ji prečka pot, vključno s Krokarjevimi načrti za novo ptičjo hišico. Se bo Koyii posrečilo ujeti poskočno radirko?

KOYAA – Spolzko milo
Koyaa prinese Krokarju kup blata, material za novo ptičjo hišico, in se umazanih rok odpravi v kopalnico. Ob umivanju mu milo spolzi med prsti. Koyaa ga nespretno lovi, še preden pa se dobro zave, že drsa na njem kot umetnostni drsalec. Ko nerodno pristane na tleh, malce razmišlja, potem pa ga odlična ideja izstreli visoko v zrak in mu na obraz nariše nasmešek. Prepričan, da bo uspel zadržati milo, se loti težave na svojstven način, kot to zna le on.

KOYAA – Živahna kanta
Koyaa pred hišo končuje z barvanjem železnega stola. Ob tem opazi, da je z modro barvo popackal kanto za smeti. Želi pobrisati madež, a ga le še bolj razmaže. Odloči se, da bo z modro pobarval kar celo kanto, toda kanta se ne pusti. Suvereno se odpelje na svojih koleščkih stran od Koyee, pri tem pa pojé še časopisni papir, s katerim Krokar gradi novo ptičjo hišico. Koyaa začudeno opazuje dogajanje, ob tem pa že tuhta, kako jo ukaniti.

KOYAA – Presneta odeja
Vse je pripravljeno na noč čarovnic. Krokar dolbe še zadnjo bučo, medtem ko Koyaa že sladko spi. Sredi noči ga potopljenega v sen zbudi odeja, ki ga odkrije. Ne pusti se motiti in se pokrije nazaj, a odeja ne odneha. Prime jo z obema rokama, toda odeja ga s sunkom potegne iz postelje, da vzleti skupaj z njo. Z rokami vstran lovi ravnotežje na leteči odeji, dokler ga ta ne vrže na tla. Koyaa se ne zaveda, da ima to noč odeja za bregom še marsikaj …

KOYAA – Vesele vilice
Na skalni polici je miren poletni dan. Krokar iz koruznega ličja ustvarja novo ptičjo hišico, Koyaa pa si pripravlja pogrinjek za poletni piknik. Prt je pripravljen, domač paradižnik že čaka na krožniku. A dan ne bo tako miren, kot se zdi na prvi pogled. Vilice so še posebej razposajene! Kot čebela letajo naokoli in se vsakokrat izmuznejo Koyii, ko jih želi ujeti. Mu jih bo sploh uspelo zaustaviti in si privoščiti piknik, kakršnega si je zaželel?


KOYAA in nagajivi predmeti 2

zvrst: sedem kratkih animiranih filmov / PRVIČ V KINO
režiser: Kolja Saksida
scenarij: Marko Bratuš, Kolja Saksida
dolžina: 31 ` / brez dialogov / 3+
lokacija: Mestni kino Domžale

KOYAA in nagajivi predmeti 2

Zvrst: sedem kratkih animiranih filmov / PRVIČ V KINO
Režiser: Kolja Saksida
Scenarij: Marko Bratuš, Kolja Saksida
Dolžina: 31 ` / brez dialogov / 3+
Lokacija: Mestni kino Domžale
Koyaa živi na oddaljeni gorski polici visoko nad oblaki, kjer si dom deli z gospodom Krokarjem. Človek bi mislil, da je v tako odmaknjenih krajih vse mirno in spokojno, a dnevi tam so v resnici polni akcije in neobičajnih prigod. Okoli Koyee namreč oživijo sicer običajni predmeti, toda povzročajo mu kup preglavic. Medtem ko Koyaa skuša zadeve umiriti, Krokar mirno sestavlja, brusi in lepi ptičje hišice. Koyaa Krokarja komajda opazi, saj mora v akciji močno napeti možgane in hitro najti primerno rešitev za nastalo težavo. To pa seveda ni kar tako … A tudi Koyaa ni od muh!

Serijo novih sedmih animiranih filmov o Koyii pospremi še dokumentarni film o nastajanju serije Koyaa.

o avtorju
Kolja Saksida je magistriral na umetniški univerzi ECAL v Švici. Na filmskem področju ustvarja kot režiser, producent in pedagog. Je eden vidnejših avtorjev animiranih filmov v Sloveniji. Njegovi animirani filmi so gostovali na številnih filmskih festivalih po vsem svetu, kot rezidenčnega umetnika pa so ga gostile različne mednarodne kulturne organizacije. S prenašanjem znanja in izkušenj ozavešča vse starostne skupine o neomejenih izraznih zmožnostih tehnik stop animacije, ki so odličen način podajanja zgodb. Kolja je docent na Akademiji umetnosti Univerze v Novi Gorici.

iz prve roke
»Kratki animirani filmi Koyaa so namenjeni tako otrokom kot odraslim, saj nosijo univerzalno sporočilo, da lahko različne situacije, ki se na prvi pogled zdijo neobvladljive, s pomočjo domišljije in dobre volje obrnemo sebi v prid in jih razrešimo na zanimiv način. Želel sem, da je sporočilo filmov prikazano zabavno, z nepričakovanim razpletom in z veliko situacijskega humorja, ki je plod ustvarjalne ideje junaka in s katerim Koyaa vsakokrat razreši nastalo situacijo. S filmi poudarjam, da je vredno vztrajati in iskati nove rešitve, čeprav ne uspemo vedno v prvem poskusu.«
– Kolja Saksida

»Koyoo je neverjetno zabavno animirati. V zgodbi se neprestano nekaj dogaja, poleg tega pa zahteva pretanjen občutek za animacijo likov. V seriji se večinoma pojavlja situacijska (t. i. slapstick) komedija, za katero rabimo odličen občutek za izbiro pravega trenutka in izrazite gibe, kar v naše minimalistično delo vnaša veliko akcije. Poleg obeh glavnih likov oživljamo tudi nežive predmete. Za animatorja je oživljanje predmetov prav poseben izziv, saj predmeti sami po sebi nimajo izrazne mimike oziroma telesa, a moramo kljub temu na njih prenesti človeško igranje, da pri gledalcu vzbudijo sočutje. Serija Koyaa mi omogoča, da se lotevam nekaterih zvrsti animacije, ki so mi prav posebej pri srcu
– Julia Peguet

kritike
»Koyaa je junak animiranega filma v najboljšem pomenu besede: ne samo da je samosvoj in zabaven, Koyaa gledalca prime za roko in ga vodi v dogodivščino, na gorsko polico in v skrivnostni svet umetnosti animacije.« mag. Martina Peštaj, urednica otroškega in mladinskega programa RTV Slovenija

»Koyaa ne pusti, da bi ga materialni svet spravljal v slabo voljo – zanj je vsaka ovira izziv in vsak izziv nova pustolovščina. Kratki animirani filmi o Koyii so iskrivi in domiselni, poklon vztrajnosti, čarobni moči domišljije in hudomušnosti vsakdana. Skozi Koyeeve oči je življenje igra, igrivost pa način življenja!« – Gert Hermans, ECFA Journal

program
KOYAA – Divji ležalnik
Na poletni dan želi Koyaa počivati na ležalniku. Krokar je zatopljen v izdelavo nove ptičje hišice iz slame. Koyaa se uleže in si z dlanjo pred soncem zakrije obraz. Ležalnik se nepričakovano zapre in tesno stisne Koyoo, potem pa se nenadoma odpre, da Koyaa kot iz topa poleti proti skalni steni, kjer se oprime ovijalke. Iz ovijalke oblikuje laso, ujame ležalnik, ki pa ga potegne, da jezdi na njem kot na rodeu. Koyoo lahko reši le premišljen korak.

KOYAA – Izmuzljivi papir
Na svežem zraku se Koyaa loti slikanja s temperami. Krokar iz kartona ustvarja novo ptičjo hišico. Koyaa prime za čopič, da bi naredil prvo potezo, ko se risalni papir nenadoma zloži – prvič, drugič … – in že leti okoli njega pravcato papirnato letalo. Poskuša ga ujeti, a letalo se preobrazi v poskočno žabo, potem v ladjo, ki pluje, in že je metulj … Koyaa se zaveda, da bo treba poiskati zvito rešitev, da ga ne preseneti nova preobrazba.

KOYAA – Poskočna radirka
Na miren dan Koyaa začuti željo po ustvarjanju. Odloči se narisati risbo poskočnih zajčkov. Krokar v ozadju skrbno po načrtu gradi novo ptičjo hišico. Ko Koyaa dokončano risbo uokviri in želi pospraviti delovni prostor, se mu radirka nenadoma izmakne in začne kot pravi zajček neutrudno skakljati po hiši. Ob tem pa briše vse, kar ji prečka pot, vključno s Krokarjevimi načrti za novo ptičjo hišico. Se bo Koyii posrečilo ujeti poskočno radirko?

KOYAA – Spolzko milo
Koyaa prinese Krokarju kup blata, material za novo ptičjo hišico, in se umazanih rok odpravi v kopalnico. Ob umivanju mu milo spolzi med prsti. Koyaa ga nespretno lovi, še preden pa se dobro zave, že drsa na njem kot umetnostni drsalec. Ko nerodno pristane na tleh, malce razmišlja, potem pa ga odlična ideja izstreli visoko v zrak in mu na obraz nariše nasmešek. Prepričan, da bo uspel zadržati milo, se loti težave na svojstven način, kot to zna le on.

KOYAA – Živahna kanta
Koyaa pred hišo končuje z barvanjem železnega stola. Ob tem opazi, da je z modro barvo popackal kanto za smeti. Želi pobrisati madež, a ga le še bolj razmaže. Odloči se, da bo z modro pobarval kar celo kanto, toda kanta se ne pusti. Suvereno se odpelje na svojih koleščkih stran od Koyee, pri tem pa pojé še časopisni papir, s katerim Krokar gradi novo ptičjo hišico. Koyaa začudeno opazuje dogajanje, ob tem pa že tuhta, kako jo ukaniti.

KOYAA – Presneta odeja
Vse je pripravljeno na noč čarovnic. Krokar dolbe še zadnjo bučo, medtem ko Koyaa že sladko spi. Sredi noči ga potopljenega v sen zbudi odeja, ki ga odkrije. Ne pusti se motiti in se pokrije nazaj, a odeja ne odneha. Prime jo z obema rokama, toda odeja ga s sunkom potegne iz postelje, da vzleti skupaj z njo. Z rokami vstran lovi ravnotežje na leteči odeji, dokler ga ta ne vrže na tla. Koyaa se ne zaveda, da ima to noč odeja za bregom še marsikaj …

KOYAA – Vesele vilice
Na skalni polici je miren poletni dan. Krokar iz koruznega ličja ustvarja novo ptičjo hišico, Koyaa pa si pripravlja pogrinjek za poletni piknik. Prt je pripravljen, domač paradižnik že čaka na krožniku. A dan ne bo tako miren, kot se zdi na prvi pogled. Vilice so še posebej razposajene! Kot čebela letajo naokoli in se vsakokrat izmuznejo Koyii, ko jih želi ujeti. Mu jih bo sploh uspelo zaustaviti in si privoščiti piknik, kakršnega si je zaželel?


 
Julij 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31