Drugi film Barryja Jenkinsa, navdahnjen z gledališko igro Tarella Alvina McCraneyja "In Moonlight Black Boys Look Blue”, je impresionistična skica življenja in slogovno drzna pripoved o odraščanju v revnem predelu Miamija, ki je zaradi tenkočutne upodobitve afroameriške moškosti nemudoma obveljala za pionirsko delo. Oskar za najboljši film leta!
portret avtorja
Scenarist in režiser Barry Jenkins se je rodil leta 1979 v Miamiju na Floridi. Nase je opozoril že s celovečernim prvencem, bistroumno romantično dramo Medicine for Melancholy (2008). Je avtor več kratkih filmov in soustanovitelj agencije Strike Anywhere, med drugim je bil tudi scenarist za HBO-jevo televizijsko serijo Ostali (The Leftovers, 2014-). Mesečina je njegov prvi celovečerni film po osmih letih, z njim pa se je uveljavil kot eden pomembnejših ustvarjalnih glasov svoje generacije.
odmevi medijev
»Jenkins zgodbo pripoveduje skozi azurni mozaik nalomljenih trenutkov in vseskozi spodkopava narativna pričakovanja.« Ben Nicholson, CineVue
»To je zgodba o identiteti - inteligenten, zahteven film, ki gledalca nagovarja k premisleku o predpostavkah, ki jih utegne gojiti do likov. Je tudi osredotočeno in osebno delo, duševna odisejada o mladosti, adolescenci in odraslosti Chirona, temnopoltega geja v Miamiju. Film Barryja Jenkinsa /.../ naključne spomine in ključne življenjske preizkušnje tke v tapiserijo, ki skuša odkleniti oklopljeno srce svojega protagonista. /.../ To ni samo film o rasni ali spolni problematiki, temveč predvsem film o empatiji in introspekciji.« David Sims, The Atlantic
»Jenkins stori več kot le razširi in predrugači gledališko predlogo; doda ji tudi nujen filmski ritem, srčni utrip. Nekaj tega pride z glasbeno podlago, v kateri se izbrani komadi (kot je Every Nigger Is A Star Borisa Gardinerja, ki ga najdemo na prvi skladbi albuma Kendricka LamarjaTo Pimp A Butterfly) mešajo s čustvenim stokanjem izvirne glasbe Nicholasa Britella. A nahaja se tudi v živčnih, krožnih gibih kamere Jamesa Laxtona in v utripajočih odtenkih modre - barva avtomobila, majice, naravna modrina oceana - s katerimi je obarvan Chironov svet.« A. A. Dowd, A.V. Club
»V Mesečini se združuje najboljše ameriškega filma zadnjih let. Jenkins spaja melanholično moč potlačene spolnosti Gore Brokeback in Carol z nežnimi strukturami porajajoče se moškosti v Fantovskih letih. Predvsem pa je film v sozvočju z režiserjevim lastnim prvencem Medicine for Melancholy. /.../ A tam, kjer se njegovi protagonisti s politično razsežnostjo zgodbe spopadajo neposredno, marginalizirane figure v Mesečini ne premorejo takšne jasnosti. /.../ Mesečina bes in frustracije preobrazi v čisto intimo.« Eric Kohn, IndieWire