Boris Robič je povsem običajen človek, preveč običajen, da bi bil komu v napoto. A nekega dne po večerji nekdo strelja nanj skozi okno. Ker policija ne najde osumljencev, primer kmalu zaključi. Boris pa se s tem ne more sprijazniti in sklene, da bo zadevo raziskal sam. Igrani prvenec Darka Sinka je tragikomedija o človeku, ki ugotovi, da so bile njegove predstave o lastnem življenju le iluzija. Štiri vesne na Festivalu slovenskega filma v Portorožu.
nagrade
San Sebastián (svetovna premiera v sekciji Novi režiserji); Festival slovenskega filma Portorož (vesna za najboljšo režijo, igralca, stranskega igralca, izvirno glasbo, posebna omemba Art kino mreže Slovenije, nagrada za najboljšega debitanta); CinEast Luksemburg; Liffe; Arras; Festival avtorskega filma Beograd
iz prve roke
»Samota, iskanje ljubezni, strah, paranoja, dvom, relativizacija naših predstav o življenju – vse to ustvarja tematsko jedro filma. A k tem ‘težkim’ temam želim pristopiti v zabavnem in ironičnem tonu. V prvi vrsti gre za žanrski film, neke vrste eksistencialni triler z elementi črne komedije. Borisovo situacijo vidim tako smešno kot tragično. Če ne moreš nikomur zaupati – kako sploh živeti? In če si vse življenje ljudi okrog sebe ocenjeval napačno – mogoče ne moreš zaupati niti samemu sebi? Če je vse, v kar si verjel, pod vprašajem – česa se sploh še lahko oprimeš? /…/ Inventura ponuja zgodbo o človeku, čigar podoba sveta in njegovega mesta v njem je razkrojena. Ironija in moč tega moralnega zloma pripovedujeta o današnjem času, ko ne moremo več ločiti pristnega od lažnega, ko se krepi nezaupanje in začnejo odnosi, ki smo jih nekoč imeli za samoumevne, razpadati.« Darko Sinko
portret avtorja
Darko Sinko, rojen leta 1979 v Slovenj Gradcu, je diplomiral na ljubljanski Fakulteti za družbene vede in na AGRFT, smer filmska režija. Zrežiral je več kratkih in dokumentarnih filmov, med njimi Hiške (2014, v sorežiji z Matjažem Ivanišinom) in Sošolki (2014), nagrajeni z vesno za najboljši scenarij na Festivalu slovenskega filma v Portorožu. Inventura je Sinkov prvi igrani celovečerec.
odmevi medijev
»Inventura /…/ se skozi zgodbo o nasilnem dejanju, ki postavi na glavo prej brezskrbno in urejeno življenje ‘malega človeka’, na prefinjeno (samo)ironičen način poigrava s slovensko samopodobo. Sinko s pomočjo natančno odmerjenih čustvenih stanj in rahločutnega humorja sugestivno nastavlja ogledalo našim dvomom, strahovom in negotovostim, ki so se v zadnjem letu in pol zdravstvene, politične in družbene krize le še okrepili.« Ana Šturm, Ekran
»Darku Sinku, ki je idejo za film dobil v zgodbi Karla Čapka Morilski napad, je s ključno spremembo – s tem ko je glavnega junaka iz politika spremenil v slehernika – uspelo ustvariti zanimivo študijo odnosov – družinskih in družbenih. Pri čemer se za bistveno vezivo življenja v skupnosti izkaže zaupanje. Ta krhka vrednota, ki je v moralni stihiji hitro izgubljena in težko spet pridobljena, ko se do neslutenih razsežnosti razmahne njen protipol. V tem delu se film, čeprav ni in niti noče biti političen, vseeno dotakne aktualnega stanja v (slovenski) družbi, kjer prav izguba zaupanja načenja tkivo skupnosti.« Tina Lešničar, Delo
»Resnično sem uživala v tej jedki slovenski moraliteti z odličnim Radošem Bolčino v vlogi običajnega, prijetnega možakarja, ki se po nepojasnjenem strelskem napadu pogrezne v eksistencialno paranojo. Film s suhim humorjem spregovori o nestabilnosti, ki se lahko skriva pod mirno površino.« Jessica Kiang, Variety
»Sinkov film se ne ukvarja toliko s preiskavo kot z metaforično osebno inventuro ter iskanjem smisla v včasih neprijetnih in celo nevarnih naključjih. Izbira Radoša Bolčine za vlogo Borisa je zadetek v polno: kot gledališki igralec zna izvrstno poudariti bolj izjemne vidike Borisove običajnosti, vendar brez vsakršne teatraličnosti. Bolčina na svojih ramenih nosi ves film, ko pa se znajde v kadru z drugimi igralci različnih občutljivosti in ozadij /…/, njegova igra deluje naravno in lahkotno. Režiser poleg talenta za delo z igralci izkazuje tudi izjemen estetski čut /…/. Suveren in eleganten igrani prvenec.« Marko Stojiljković, Cineuropa