Marsikdo med nami kiparstva, ki nastaja ta moment, ne zmore umestiti v ta čas, zato nas razstava Boštjana Drinovca toliko bolj nagovarja in vabi k poglobljenemu ogledu. Njegovo kiparstvo se je že čisto na začetku njegove umetniške poti, z izborom materialov in motivov za njegove kipe, še bolj pa z akcijami v gibanju Svetlobna gverila, zasidralo v avantgardi in prihodnosti.
Perspektiva njegove umetnosti že vse od inicijacije v kiparja, spretno prehiteva premeteno komentiranje našega konzumiranja oblik, kar je bilo vseskozi njegova rdeča nit. To so na momente humorne predelave igrač v »zaresnih materialih« (beton, bron…) in kinetični objekti lastne imaginacije. V mislih imam predelave Lego figur v nove situacijske pripovedi, ki jih Boštjan s humornim tonom plasira v skoraj obvezno opremo vsakega doma, ki da kaj na notranjo likovno opremo.
A to je le ena od plati njegovega kiparstva. Če smo kiparji zapleteni z materiali, za Boštjana velja, da ni materiala, ki bi ga ne bil zmožen na inovativen način uporabiti za svojo umetnost. Tako se v delih na tej razstavi, suvereno in samozavestno izpostavijo najsodobnejše izdelovalske tehnike ter vsakdanji materiali in polizdelki, ki niti slučajno niso umetniški material. Zelo premišljeno združuje materijo in podobe: sestavlja jih v nove stare sklope, ki generirajo sveže kiparstvo močno perforiranega volumna in visoko estetsko – tehnološke sestave, presenetljivih, nadrealističnih kombinacij.
Dovršenost teh kiparskih sestavov je res izjemna. V neverjetnih kombinacijah z uravnoteženo barvno kompozicijo, predvsem pa z velikim občutkom za ravnotežja praznin, polnin, tekstur in barv, s ponavljanji skoraj enakih delov postavitve, ustvari notranji ritem in dinamiko navidezno statičnega kipa ali postavitve. V vseh teh lastnostih spretno ulovi komplementarne pare statične kinetike, prazno polne volumne in težko lahke mase.
Boštjan nas skozi - po njegovem sestavljeno uporabno predmetnost, njene mnoge oblike in pomene, gladko vpelje v novo – sveže kiparstvo, ki se v igrivi, neobteženi pojavnosti, gladko kosa z velikimi imeni sodobnega kiparstva.
V svojih delih se iskreno virtuozno, mojstrsko igra; z dovršenostjo v izdelavi, postavitvi, ter nevidni in vplivni organizaciji ambienta. Vse to samoumevno, uglašeno z mnogimi alikvoti, harmonično zaigra, da neslišno vstopimo v prihodnost, ki se nam z njegovimi kipi in v postavitvah na široko odpira.
Prijazno VABLJENI!
Jurij Smole, akad. kipar