ČUDEN NAČIN ŽIVLJENJA
kratki vestern / Strange Way of Life / režija: Pedro Almodóvar / scenarij: Pedro Almodóvar / igrajo: Ethan Hawke, Pedro Pascal, Manu Ríos, Pedro Casablanc, George Steane, José Condessa, Jason Fernández, Sara Sálamo, Ohiana Cueto, Daniela Medina / 2023, Španija, Francija / distribucija: Con film / 31'
Pedro Almodóvar v svoji najnovejši kratkometražni »kaprici« ponudi odgovor na vprašanje iz Gore Brokeback: »Kaj pa naj bi dva moška počela skupaj na ranču?«
Rančer Silva na konju prečka puščavo, ki ga ločuje od mesta Bitter Creek. Prihaja, da bi obiskal šerifa Jaka, prijatelja iz mladosti, ko sta oba delala kot najeta revolveraša. Toda po noči obujanja spominov se razkrije pravi razlog Silvovega obiska …
iz prve roke
»Želel sem dati glas queer moškim srednjih let, ki so v žanru, kot je vestern, praviloma neslišani. /…/ V filmu je veliko elementov vesterna. Ima revolveraša, ranč, šerifa, ima pa tudi nekaj, česar večina vesternov nima: dialog med dvema moškima, kakršnega po mojem mnenju v žanru še nismo videli. /…/ Poznamo sicer nekaj vesternov z gejevskimi liki, na primer Moža z zlatim koltom (Warlock) Edwarda Dmytryka. V scenariju je veliko namigov na strastno razmerje med glavnima junakoma, ki ju igrata Anthony Quinn in Henry Fonda, vendar to ni nikoli eksplicitno izraženo, čeprav gre za eno glavnih tem filma. /…/ Zgodbi o dveh moških, ki se ljubita in o tem tudi odkrito govorita, se je Hollywood najbolj približal z Goro Brokeback Anga Leeja. /…/ Ko v filmu Jake Gyllenhaal reče Heathu Ledgerju, da bi morala skupaj oditi in živeti na ranču, Heath odvrne: "Kaj pa naj bi počela dva moška, če bi skupaj delala na ranču?” Mislim, da je moj film v mnogih pogledih odgovor na to vprašanje. /…/ Film Čuden način življenja je dobil naslov po znamenitem fadu Amalie Rodrigues, ki v svojem besedilu pravi, da ni bolj čudnega življenja od tistega, ki ga živimo, če obrnemo hrbet lastnim željam.«
– Pedro Almodóvar
odmevi medijev
»Veličastni, brezsramno romantični vestern španskega režiserja /…/ je popoln film za premiero v Cannesu: razkošno filmski; namenoma meta; nekaj, kar utira nove poti, hkrati pa dopolnjuje katalog pomembnega predstavnika svetovne kinematografije.«
– David Fear, Rolling Stone
»Almodóvar v svoji najčistejši obliki in najbolj nepričakovanem kontekstu.«
– Diego Batlle, Otros Cines
»Vroče soočenje med Hawkom, ki učinkovito kanalizira Clintovo raskavo renčanje in uporno držo, ter intenzivnim, neposrednim Pascalom, prekipevajočim od brezsramno romantičnega hrepenenja, je naravnost slastno.«
– David Rooney, The Hollywood Reporter
»Almodóvar se seveda ne prilagaja toliko vesternu, kot prisili žanr, da se prilagodi njemu. Vsi žanrski tropi, ki se vtihotapijo v Čuden način življenja – od zaprašenih gorskih pokrajin do mehiških obračunov – služijo burnim in tipično almodóvarskim čustvom, ki tlijo v njegovih junakih. Na to nas ves čas spominja tudi glasba Alberta Iglesiasa, ki s svojimi dramatičnimi godali bolj spominja na Hitchcocka kot na Forda.«
– David Ehrlich, IndieWire
»Barvita scenografija, duhoviti, neposredni dialogi ter pripoved, ki vijuga med poželenjem in nasiljem, so zaščitni znaki režiserja, za katerega se zdi, da nadvse uživa v poigravanju z moškostjo žanra in svojih glavnih junakov.«
– Alex Barasch, The New Yorker
»Čuden način življenja je veličastno razkošna oda ne le špageti vesternu in filmu samemu, temveč tudi poklon tistim starim ljubeznim, ki nikoli ne umrejo. To je čudovito samostojen kratki film z močjo celovečerca.«
– Mar Diestro-Dópido, Sight & Sound
ČLOVEŠKI GLAS
kratka drama / La voz humana / režija: Pedro Almodóvar / scenarij: Pedro Almodóvar po mondrami Jeana Cocteauja Človeški glas (La voix humaine, 1930) / igrajo: Tilda Swinton / 2020, Španija / distribucija: Cinemania / 30'
Zgodba o dveh bitjih, soočenih z zapuščenostjo.
Ženska gleda, kako čas beži, medtem ko sedi v svojem stanovanju in čaka bivšega ljubimca, ki je pri njej pustil kovček in psa z obljubo, da bo prišel po stvari in ljubljenčka. Slednji postaja vse bolj nestrpen saj ne razume, zakaj ga je gospodar zapustil. V treh dneh, ko žensko spremljamo, zapusti stanovanje samo enkrat, da bi kupila sekiro in bencin … Prvi angleški film Pedra Almodóvarja, ki ga je zasnoval na istoimenski mondrami Jeana Cocteauja.