Kaja Lin Jagodič Avguštin in Mickael Marso Riviére raziskujeta sodobne migracije in spekter notranjih impulzov, ki jih spodbujajo ter učinke, ki jih migracije sprožajo na osebni razvoj, na odnose in na identiteto. Orbita je tirnica krožnega gibanja, eliptičnega, ampak vseeno ponavljajočega. Telo manjše mase kroži okoli telesa večje mase, ker se ne more upreti sili njegove gravitacije. Orbita je cikel. Orbita je rutina. Gibanje slej ko prej sreča svoj začetek. Duet z veliko mero fizične napetosti vstopa v medsebojne odnose, ki se z najmanjšimi niansami obraznih izrazov in pogledov sestavljajo v domišljeno in virtuozno plesno predstavo.
Kaja Lin (1990) je plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja, ki je svojo bogato umetniško pot začela po končanem Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana (2009), kjer je obiskovala baletni oddelek. Po šoli je sedem let preživela v tujini, največ v Izraelu, kjer je plesala v Kibbutz Contemporary Dance Company in Fresco Dance Company ter v številnih lastnih projektih in predstavah drugih koreografov. Bila je tudi vključena v projekt Excellent Dancers Project pri Batshevi Dance Company. Med letoma 2015 in 2017 je bila zaposlena v gledališču Performance Art ImPerfect.Dancers Company v Italiji, zdaj pa znova utvarja doma v Sloveniji.
SENTIDO PROJECT: »SOLO ANDAR«
flamenko koncert / nastopajo: Urška Centa (ples, vokal, palmas), Primož Fleischman/Igor Lumpert/Jure Pukl (saksofon), Arsenije Krstić (klavir), Tadej Kampl (bas), Nino Mureškić (tolkala)
Sentido project je zasedba prekaljenih glasbenikov, ki ustvarjajo izrazito svojstven glasbeni žanr, ki se giblje med flamenkom in jazzom. Odrski ustvarjalki, plesalki, vokalistki ter avtorici besedil Urški Centa, basistu ter avtorju glasbe Tadeju Kamplu in legendarnemu slovenskemu tolkalistu Ninu Mureškiću se za klavirjem pridružuje mladi talent Arsenije Krstić, na saksofonu pa izjemni saksofonist Primož Fleischman. Predstavljajo svoje edinstveno tolkalsko doživetje, dialog plesa z glasbo in izjemne instrumentalne solaže, med katerimi svoje mesto najde tudi poezija. Njihov glasbeno-plesni koncertni program Solo andar je širok žanrski konglomerat mehkih prehodov med svobodno odrsko ustvarjalnostjo, improvizacijo in bolj tradicionalnimi flamenko oblikami.
Urška Centa je ena najbolj vidnih slovenskih plesalk flamenka in odrskih ustvarjalk, ki svoje področje delovanja s plesa razširja daleč v druge umetniške vode. Znanje je pridobivala na madridskih akademijah flamenka Amor de Dios in akademiji U Flamenco, v okviru Akademije za ples v Ljubljani pa končuje študij sodobnega plesa in koreografije. Od vrnitve v Slovenijo v Ljubljani vodi cikel ‘Noches de tablao’, ustvarja pa tudi raznovrstne plesno glasbene projekte (‘Deblas’, ‘Sacai’, ‘Eno balado, prosim!’, ‘Lorca, ti in jaz’ itd.), ki flamenko združujejo z jazzom, etno glasbo in drugimi modernejšimi umetniškimi smernicami. Sodeluje z izpostavljenimi slovenskimi in tujimi umetniki, kot so Zvezdana Novaković, Katja Šulc, Robert Jukič, Mirza Redžepagić, Tomaž Gajšt, Murat, Joe Kaplowitz, Marko Churnchetz, Kristijan Krajnčan, Nino Mureškić, Izidor Erazem Grafenauer, Petra Vidmar …
Iztok Mlakar: PEGULE
komedija z glasbo / Avditorij Portorož - Portorose / režija: Vito Taufer / igrajo: Iztok Mlakar, Vesna Pernarčič / Marjuta Slamič, Urška Taufer, Peter Harl, Ilija Ota / glasbeniki: David Šuligoj, Roman Kobal, Matjaž Švagelj
Bila je temna in viharna noč, kot na začetku vsake kriminalke v svetovni literaturi, zgodbe o ljudeh, ki stopijo na napačno stran zakona, zgodbe o kriminalu in zločinu. Elvira in Ugo sta reven zakonski par, ki zaradi deložacije ostane na cesti. Da v strašnem zimskem viharju ne bi zmrznila, se zatečeta v bogataško vilo, ki jo je lastnik, kot kaže, v paniki zapustil. Kot se spodobi za dva razsodna človeka v stiski, se najprej spreta na življenje in smrt, zatem pa nenadoma pozvoni pri vratih. Na Elviro in Uga se usuje ves kriminal in zločin tega sveta. Komedija v tradiciji commedie dell'arte z duhovitimi dialogi in songi. Z odlično igralsko in glasbeno ekipo!
Pegula je člouk, ka razmišlja strašno malo,
najrajši ne bi mislu neč, če bi se dalo,
pegula je člouk, ka si je napravu škuodu
že s tem, da je na svetu, že s tem, da se je rodu ...
pegula jst, pegula ti, pegule smo usi ...
In naj živijo pegule! Na njih ta svet stoji!
Iztok Mlakar
AMIRA MEDUNJANIN
koncert / nastopa: Amira Medunjanin (vokal)
V slovenščini ni lahko najti besede, ki bi lahko nadomestila bosanski »sevdah«, čeprav je hrepenenje morda še najbližje. Podobno kot španski duende nosi več pomenov - ljubezen, brezupna ljubezen, neskončna ljubezen, hrepenenje, ki ljubimca ohladi in vname kot malarija in se ga kot malarije ni mogoče otresti -, vendar je na koncu koncev način življenja in pripoved, ki pripoveduje zgodbo o sebi.
Amira se je rodila v Sarajevu v času, ko je bila priljubljenost tradicionalne glasbe v nekdanji Jugoslaviji na vrhuncu, in sevdah je imel zanjo posebno mesto. Pesmi sevdalinke, ki se jih je naučila od svoje matere, so bile med najlepšimi. Navdušenje nad ustnim izročilom Bosne in Hercegovine jo je pripeljalo do tega, da se je posvetila snovanju edinstvenega glasu v sevdalinkah, da bi v celoti raziskala njihovo izrazno sposobnost. Več let je zaman iskala ljudi, ki bi delili njene ideje o sevdah, in najboljši način, kako jih predstaviti.
Glasbeni novinar in avtor Garth Cartwright jo je poimenoval »bosanska Billie Holiday« in ta primerjava odraža, kako Amira sevdah obrača navznoter ter v več sto let stari tradiciji išče nove kontekste in oblike.