koncert klasične glasbe / izvajalec: Claudio Martínez Mehner (klavir) / program: Chopin, De Falla, Debussy …

Poetika na klavirju je gotovo nekaj posebnega. Sozvočja desetih prstov in občutki, ki jih iz nas izvabljajo, pa so lahko brez primere. Virtuoznost mogočnega modernega gimnasticiranja s prsti.

TIHO ZAVEDNI

koncert klasične glasbe
Ponedeljek, 25. 11. 2024
ob 20:00h abonma koncertni MODRI in IZVEN
Kulturni dom Franca Bernika

TIHO ZAVEDNI

koncert klasične glasbe / izvajalec: Claudio Martínez Mehner (klavir) / program: Chopin, De Falla, Debussy …

Poetika na klavirju je gotovo nekaj posebnega. Sozvočja desetih prstov in občutki, ki jih iz nas izvabljajo, pa so lahko brez primere. Virtuoznost mogočnega modernega gimnasticiranja s prsti.
koncert klasične glasbe
Ponedeljek, 25. 11. 2024
ob 20:00h abonma koncertni MODRI in IZVEN
Kulturni dom Franca Bernika

Koncertni

MAL' ZA FOLK

program: Vivaldi, Kilar, Bartók / izvajalci: Henning Kraggerud (violina) in abonmajski orkester KDFBD
/ Glasba soseske ter tistih, s katerimi smo povezani po slovanskih venah, z orkestrom pod vodstvom Henninga Kraggeruda. Koncert, ki ga ne gre zamuditi!


»OLÉ« – POBEG NA JUG

program: Boccherini, Gaos, Turina, Williams / izvajalci: Antonio Viñuales Pérez (violina) in abonmajski orkester KDFBD
/ Sprehod po dolgoletni zakladnici španske in latinske glasbe, od baroka pa vse do poznega dvajsetega stoletja, pod vodstvom violinista Antonia Viñualesa Péreza.


TIHO ZAVEDNI

program: Chopin, De Falla, Debussy … / izvajalec: Claudio Martinez (klavir)
/ Poljsko-špansko-francoska mešanica na solo klavirskem koncertu s prav posebnim virtuozom Claudiom Martinezom. Virtuoznost mogočnega modernega gimnasticiranja s prsti.
ZMENEK S »TADOMAČIMI«

program: Firšt, Krečič / izvajalci: Tilen Artač, Tomaž Hostnik, Matija Krečič in »tadumać«
/ Hišni orkester se čisto po ljudsko loteva del mladih domačih Leona Firšta in Matije Krečiča, z dodanima multitalentoma Tilnom Artačem in Tomažem Hostnikom.


V IMENU KORENIN

program: Rameau, Lully, Thilloy, Piazzolla, Biber, arabsko-judovski venček / izvajalci: Mairead Hickey (violina), Mate Bekavac (klarinet) in abonmajski orkester KDFBD
/ Glasba ima moč globokega razumevanja, odpuščanja in predvsem sočutenja, z glasbo povezujemo tudi okrevanje, z njo spet postanemo ljudje. Orkester bo vodila stara znanka našega odra Mairead Hickey.


MI

program: Dvořák, Golob, Kumar / izvajalci: Antonio Viñuales Pérez (violina), Mate Bekavac (klarinet) in abonmajski orkester KDFBD /
Večer globoko »domače« glasbe, podzavestno prepoznavne, obenem prave slovanske klasike. Večer hitov, slovanski in slovenski jagodni izbor … Hej, Slovani, oj, Slovenci, pridite in prisluhnite, ne bo vam žal!


Koncertni abonma je na sporedu med tednom ob 20. uri. Dnevi abonmajskih koncertov niso definirani. O terminih koncertov so abonenti obveščeni za vsak mesec posebej.



MAL' ZA FOLK

program: Vivaldi, Kilar, Bartók / izvajalci: Henning Kraggerud (violina) in abonmajski orkester Kulturnega doma Franca Bernika Domžale

Tega koncerta res ne gre zamudit'! Karte kupite takoj, prosim, ker bodo razprodane v desetih sekundah. Ne potem jokat' … Program bo zagotovo ljubljenec občinstva. To sicer že je njegov glavni protagonist, interpret in skladatelj Henning Kraggerud, ki se je lani prvič predstavil našemu občinstvu. Šlo je za ljubezen v prvih sekundah, tako za orkester kot tudi za občinstvo, čeprav temu ni vedno tako, tudi s Henningom ne, še posebej pa ne z orkestri …

Vivaldijevi Štirje letni časi se verjetno nahajajo na samem vrhu vseh lestvic »best of« klasične glasbe. Posledično žal tudi glasbeni duh iz ozadja, oskrunstvo mnogih restavracij, luksuznih hotelskih dvigal in stranišč, ki nam omogoča sprostitev, da se bolje počutimo, nam bolj tekne in lažje opravimo, kar pač opravljamo na teh mestih. Drugače pa gre za eno prvih programsko zasnovanih skladb, glasbenih zbirk. Boj ali tekma med harmonijo in invencijo, ki so jo navdihnili soneti o letnih časih. Nekateri boste zaznali lajež psa, zven nevihte, burje, ptičjih zborov, žuborenje potoka, pa lovce, ki se dvignejo v lov zarana, napredni morda še škripanje ledu pod nogami pred padcem, dremež kozje črede, šklepetanje zob od mraza, skratka pestro pastoralno programsko glasbo, ki zmaga tudi kot filmska glasba v današnjem času. Kilarjeva Orawa, etno groove poljskega visokogorja in Bartokovi Romunski plesi bodo vse skupaj še dodatno začinili in podali še bolj konkretno folkloristično noto. Na nek način glasba soseske, ki nas obdaja, bližnjih, s katerimi mejimo, ter tistih, s katerimi smo povezani globinsko po slovanskih venah. Še en etno žur …


»OLÉ« – POBEG NA JUG

program: Boccherini, Gaos, Turina, Williams / izvajalci: Antonio Viñuales Pérez (violina) in abonmajski orkester Kulturnega doma Franca Bernika Domžale

Strast in ognjevitost, ritem in svoboda bi bili verjetno nekako najbolj klišejski opisi špansko-latinske glasbe. A ta v resnici zajema veliko več. Tokrat se bomo sprehodili po dolgoletni zakladnici španske in latinske glasbe, od baroka pa vse do poznega dvajsetega stoletja.

Italijanski skladatelj Boccherini je služboval na španskem dvoru in v Nočni glasbi opisal utrip madridskih ulic v poznih urah, kot programska glasba ali glasbeni simbolizem, ki nostalgično podoživlja zven cerkvenih zvonov, dvorjenje, ulične umetnike … Zanimivo je, da skladba v Boccherinijevem času ni bila izdana, ker je skladatelj menil, da je ta glasba popoln nesmisel izven Španije, saj poslušalci ne bodo razumeli njenega pomena, prav tako je izvajalci ne bodo znali primerno izvajati. Nam se to seveda ne more zgoditi, saj bo orkester vodil španski violinist Antonio Viñuales Pérez, čigar sposobnosti in umetniško prepričljivost smo spoznali že na koncertu filmske glasbe v minuli sezoni, ko nas je očaral s svojim globokim vpogledom in občutkom za glasbeni stil ter darom transformacije notnega teksta, ki kodirane šifre glasbene notacije teh »zapisov vzvišenih besed« spreminja v mistiko trenutka. S programom, zapisanim v njegovem maternem jeziku, ki se pretaka po njegovi krvi, se torej vrača na naš oder. Poleg Boccherinijevih Madridskih ulic boste slišali še kar nekaj manj znanih del in skladateljev, ki pa so zame pravo odkritje. Z Andrésom Gaosom se bomo še vedno opajali z nočjo in njenimi impresijami, nadaljevali bomo z Albertom Williamsom in argentinsko folkloro, ekstazo pa bomo doživeli s Turino in vizijo bikoborca, ki moli v kapeli blizu ringa, preden se odpravi v boj.


TIHO ZAVEDNI

program: Chopin, De Falla, Debussy … / izvajalec: Claudio Martinez (klavir)

Poetika na klavirju je gotovo nekaj posebnega. Sozvočja desetih prstov in občutki, ki jih iz nas izvabljajo, pa so lahko brez primere. Palete barv, ki se prelivajo iz danes sicer pretežno črnobelega instrumenta, so nadvse čutne. Žal velikokrat tudi nadvse glasne in motorično perkusivne, včasih spominjajoč na črkovanje s prsti. Virtuoznost mogočnega modernega gimnasticiranja s prsti.

Claudio Martinez je nenavaden mož, sicer profesor na več svetovnih univerzah, rado slišan gost na festivalih komorne glasbe, kjer ni prostora za plitkost in blišč. Je netipičen predstavnik trenutnega pianizma. Tudi on spada v linijo madžarske šole, ki mi je izredno blizu, jo neskončno občudujem in sem ji predan tudi sam. Ko tole pišem, še ne vem, kaj bo na programu, bo pa zagotovo v ljudskem tonu. Claudiu sem napisal: »Izberi nekaj etno klasike, za katero ti bije srce, ne ugajaj ne meni ne formi … Bomo že lepo zapakirali.« Naštel je nekaj Chopinovih mazurk, nekaj De Falle in Albéniza ter Debussyja. Torej poljsko-špansko-francoska mešanica, ki vabi. Prebujanje nacionalne zavednosti, odete v sicer meščansko estetiko in prefinjenost, plesi čutnosti, uglajenosti, v katere pa so vtkani ruralni poudarki. In pa špansko-francoska mešanica avtentične impresije časa in prostora iz prve roke, že obarvane kot francoska »španska eksotika«. Pa kakšno presenečenje tudi ne bo manjkalo …


ZMENEK S »TADOMAČIMI«

program: Firšt, Krečič / izvajalci: Tilen Artač, Tomaž Hostnik, Matija Krečič in »tadumać«

Tokrat bosta v ospredju dva mlada skladatelja, Leon Firšt in Matija Krečič. Njuna dela smo že imeli priložnost slišati v našem abonmaju, tokrat pa bo na sporedu nekaj novega, skupaj z dvema znanima fantoma, multitalentoma Tilnom Artačem in Tomažem Hostnikom ter našimi »hišnimi godci«.

Tematika bo, kot celoten letošnji cikel, ljudsko obarvana. Urbani in ruralni odmerek domoljubja oz. »glasboljubja«, bi rekel tako na pamet, ker so dela še pretežno v kreaciji.

Tilen Artač je širše prepoznaven obraz, ki ne potrebuje predstavitve. V našem abonmaju je gostoval vedno znova že od samih začetkov, skupaj smo že marsikaj ušpičili … Tokrat bo glavni protagonist v monomuzikalu Ponočnjak, ki je še v nastajanju. Avtor besedila Janez Usenik o njem pravi: »Mesta, v katerih živimo, niso samo naslov. So del nas. Tako kot ljudje imajo namreč tudi mesta svoj značaj, ki so ga dobila skozi zgodovino. In sprehod po mestu je včasih pogovor z njim. Ne sicer zjutraj, ko se nam mudi v službo, ali proti večeru, ko so ulice polne ljudi. Ponoči, ko smo v mestu skoraj sami s svojimi mislimi, takrat se zdi, da nam mesto nekaj govori. Ponočnjak je cikel pesmi, ki želi ujeti intimni odnos človeka s svojim mestom. Občutke, ki jih doživlja na določenih krajih, zaradi splošne zgodovine teh krajev, zaradi osebne zgodovine, ki jo je doživel na teh krajih, in zaradi narave samega mesta. Je dialog med človekom in urbanistično zasnovo mesta, ki je mnogo pomembnejša, kot se ljudje zavedamo, in po mojem mnenju, tako kot vse pomembne stvari v življenju, v resnici na nas vpliva tudi duševno, ne le praktično.« Matija Krečič in Tomaž Hostnik pa sta prav tako preverjen tandem, ki osvaja …


V IMENU KORENIN

program: Rameau, Lully, Thilloy, Piazzolla, Biber, arabsko-judovski venček / izvajalci: Mairead Hickey (violina), Mate Bekavac (klarinet) in abonmajski orkester Kulturnega doma Franca Bernika Domžale

Vojne žal spadajo med največje preizkušnje človeštva. V zadnjem času sem se spraševal, ali je možno resnično podoživeti strahove, ki jih doživljajo ljudje na ruševinah, iz zavetja, udobja doma in bližnjih. Poročila in novice nas sicer obveščajo o grozotah vojn, tudi o posledicah za nas, ki nas sicer le posredno hromijo in dušijo. Kaj vse se bo podražilo, česa bo zmanjkalo, kaj vse bo drugače … A vendar kmalu pozabimo, se zamotimo, ker pozaba nudi odrešitev (vsaj začasno), zamenjamo program, spletno stran … In smo spet tam, kjer smo bili, v začaranem krogu otopelega vsakdana, ki lahko sicer navzven deluje izpolnjujoče, idilično, celo srečno.

Koncert V imenu korenin nudi možnost doživetja človeških občutkov v najžlahtnejši obliki, mimo intelekta, direktno »v žilo«, tako rekoč iz duše v dušo, brez posredovanja možganov. To je koncert za pogumne poslušalce, ki si upajo dati solzam prosto pot, ki jih ni sram čustvovanja in jih ni strah, da jih bo poneslo v srž najglobljih človeških čustev, ki jih v današnjem času čutijo le tisti, ki so izgubili vse. Kajti noben zaslon ni zmožen prenesti bolečin izgube svobode, ljubljenih, domovine in osnovnih pogojev za preživetje. Zahvaljujoč glasbi in dobrim poustvarjalcem lahko podoživimo najpristnejše, najbolj čiste, surove emocije in lažje sočustvujemo, odložimo pretveze, diplomacijo, lastne interese in ličila ter vsaj za trenutek postanemo bolj človeški in zares sočutni.

In kaj ima pri tem tango oz. Piazzolla, se bo kdo vprašal? Tango je tudi glasba migrantov, ki so izgubili dom in bližnje. Tango v sami formi združuje afriške glasbene vplive z južnoameriškimi in evropskimi, v značaju in občutku pa zbližuje narode, sosesko, dva individua … s tesnim dotikom, oprijemom. Je strast, hrepenenje, nostalgija in izguba, odeta v črno in rdeče, ki pulzira … Pridite in se prepustite – glasba ima moč globokega razumevanja, odpuščanja in predvsem sočutenja … Z glasbo lahko spet postanemo ljudje …


MI

program: Dvořák, Golob, Kumar / izvajalci: Antonio Viñuales Pérez (violina), Mate Bekavac (klarinet) in abonmajski orkester Kulturnega doma Franca Bernika Domžale

Slovanska glasba je del naših korenin in nas samih. Ob njenem poslušanju verjetno na podzavestni ravni zaniha marsikatera struna v nas. Prvinskost in neke vrste nostalgija, občutek žalosti, slovesa veje iz slovanske glasbe, kar je navdihnilo tudi mnoge neslovanske skladatelje.

N. Harnoncourt je slovansko glasbo opisal kot velikansko solzo. Češki skladatelji in glasbeniki pa so najbolj zaslužni za razcvet romantične glasbe na Slovenskem v poznem 19. stoletju in prebujanje nacionalne zavesti v glasbeni umetnosti. Nacionalni vidik češke glasbe je lahko tudi za nas zelo ganljiv ali vsaj prijeten. Ta glasba se nas dotika dokaj neposredno in nam lahko pride do živega – lahko se raznežimo, razjočemo, raztopimo, vidno ali nevidno … Prav tako nas subtilno nagovarja nacionalna samozavest, ki tli v delih čeških skladateljev. Bogastvo ljudskega izročila, izraženo v umetniški glasbi. Dvořák je širši javnosti mogoče najbolj prepoznaven češki skladatelj, njegova Serenada za godala pa eno najbolj popularnih del. Štirje ljudski plesi Janija Goloba in Istrska suita Alda Kumarja pa sta prava ljudsko obarvana slovenska klasična hita.

Obeta se vam torej večer globoko »domače« glasbe, podzavestno prepoznavne, obenem prave slovanske klasike. Večer hitov za našo publiko, slovanski in slovenski jagodni izbor … Hej, Slovani, oj, Slovenci, pridite in prisluhnite, ne bo vam žal!





 
November 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Danes
(0)