Gledališki

Tamara Damjanović
po motivih filma
POPOLNI TUJCI

komična drama / Drama SNG Maribor /
Komična drama o razkrivanju skrivnosti, ujetih v mobilne telefone šririh prijateljskih parov, ki skupaj opazujejo lunin mrk.
 

Joe DiPietro
PREBRISANE MALE LAŽI

komedija / SSG Trst /
Komedija o ljubezni, zakonu, sobivanju v dobrem in slabem postavlja vprašanje tajno čuvanih družinskih skrivnosti in na duhovit način prinaša v ospredje resne družbene teme in vprašanja o (med)generacijskih razlikah.
 

Dario Fo
VSE ZASTONJ, VSE ZASTONJ


komedija / PG Kranj /
Ko gospodinje v trgovini doživijo še eno podražitev, se odločijo upreti in živila preprosto ukradejo in odnesejo domov. Žlahtna komedija in žlahtna režiserka na 31. Dnevih komedije.
Lisa Genova,
Christine Mary Dunford
ŠE VEDNO ALICE


drama / SNG Drama Ljubljana /
Pogled v notranjo pokrajino znanstvenice, ki jo na vrhuncu kariere prizadene Alzheimerjeva bolezen. Ko je začela pozabljati besede in se izgubljati na vsakdanjih poteh, se je začelo tudi njeno dolgo potovanje v neznano.
 

Edward Albee
KDO SE BOJI VIRGINIE WOOLF?


drama / Mini teater /
Albeejeva sijajno izpisana drama, v kateri se zgodba zakonskega razmerja prek velikih preobratov in razgaljenj odvija kot triler, ponuja plejado silovitih igralskih kreacij.
 

Po romanu
Marka Haddona
SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UBIL PSA


avtistična detektivka / SNG Nova Gorica /
Fascinantna igra o avtističnem najstniku, ki rešuje nerešljive uganke in premika meje (svojega) sveta. Za oder prirejeno po romanu Marka Haddona.


Gledališki abonmaji Romeo, Julija in Antigona so na sporedu med tednom ob 20. uri. Dnevi abonmajskih predstav niso definirani. O terminih predstav so abonenti obveščeni za vsak mesec posebej.



GLEDALIŠKI ABONMAJI ZA SEZONO 2024/25 SO RAZPRODANI.

K vpisu ponovno vabljeni v prihodnji sezoni.
Hvala za razumevanje.





Tamara Damjanović po motivih filma: POPOLNI TUJCI

komična drama / Drama SNG Maribor / režija: Tamara Damjanović / igrajo: Kristijan Ostanek, Vojko Belšak, Maša Žilavec, Gorazd Žilavec, Mateja Pucko, Nejc Ropret, Ana Urbanc/Eva Kraš, Matevž Biber

Štirje dolgoletni prijatelji in njihove najdražje, z izjemo Filipa, katerega prijateljica je doma obležala z vročino, se družijo na terasi in opazujejo lunin mrk. Večer mineva v čaru duhovitih zbadljivk, simpatičnih šal in aktualnih pogovorov o družinskih in intimnih zadevah. Ko tema pogovora nanese na informacije, ki jih skrivajo naši nepogrešljivi mobilni telefoni, se zbrana druščina junaško odloči, da ni skrivnosti, ki bi jih tajili pred prijateljskim omizjem. Nedolžna igra, da bo vsak od njih klice, SMS-e in MMS-e, ki bodo prihajali med večerjo, delil z vsemi zbranimi, sproži sprva zabavne reakcije, a lahkotnost igre se začne počasi izgubljati. Skrivnosti, ki bi morale ostati v majhnih glavah pametnih telefonov, spremenijo slike o zakoncih, partnerjih, ljubicah in prijateljih. Ta večer prav vsak od njih razkrije temno plat, ki jo uspešno skriva. A poti nazaj več ni in nihče ne ve, kam bo nedolžna igra usmerila svoj tok. 

»Čutila sem, da v italijanski različici izvorni material ponuja šarmantno zgodbo, ki je sama po sebi zelo dosledna in stabilna, a ima za moj okus potencial spregovoriti še o skrivni in temni plati človeške narave na ostrejši način, ker na koncu lahko v človeški duši najdemo številne temačnosti […] Odkleniti svoje skrivnosti pomeni predvsem globoko intimno, neprijetno soočiti se s samim seboj. Morda nas je tako strah tistega, kar bi pri tem našli, da točno zato pred drugimi zanikamo obstoj teh skrivnosti.« Tamara Damjanovič


Joe DiPietro: PREBRISANE MALE LAŽI

komedija / SSG Trst / režija: Nenni Delmestre / igrajo: Primož Forte, Tina Gunzek, Nikla Petruška Panizon, Franko Korošec

Osrednja tema broadwayske komedije Prebrisane male laži (Clever Little Lies) je resnica: smo res iskreni do drugega v partnerskih in družinskih odnosih? Je mogoče včasih bolje kaj zamolčati, da ne ranimo drugega? Ali je vedno priporočljivo priznati resnico in si olajšati dušo, čeprav bo to mogoče pomenilo uničiti trajno zvezo? V tej komediji sumljivo vedenje moža, kateremu je sin razkril skrivnost, spremeni ženo v detektivko, ki spretno, čeprav precej vsiljivo, vplete v svojo »preiskavo« tudi sina in snaho. Družinski pogovori seveda razkrijejo veliko več od izvirnega razloga za konfrontacijo, a najdejo tudi pot do razpleta vseh vozlov. Generacijske razlike pridejo do izraza, v osnovi pa nekatere zgodbe ostajajo nespremenjene in modrost starejših pomaga mlajšim, da pogledajo malo dlje. Poleg tega komedija prikazuje bistvene družbene spremembe, saj so starejše generacije danes veliko bolj sproščene in liberalne od mlajših, ki imajo manj posluha za »odtenke«.

»Avtor zelo ležerno in elegantno, brez moralističnega pokroviteljstva predstavi teme časa, v katerem živimo. Govori o eksistencialni površnosti, o pomanjkanju interesa in časa, ki bi ju morali posvetiti lastnemu intelektualnemu in duhovnemu razvoju (v knjigarno ne gremo po Hamleta, ampak po majico z napisom »2B or not 2B«), o imperativu mladosti in fizične lepote (treniranje do onemoglosti v fitnesih), o egocentrizmu in samovšečnosti ob podobi lastne fizične »popolnosti«, pa tudi o tistem, kar je najpomembnejše: o odnosih v družini, predvsem med zakonskimi pari.« Nenni Delmestre


Dario Fo: VSE ZASTONJ! VSE ZASTONJ!

komedija / PG Kranj / režija: Ajda Valcl / igrajo: Vesna Pernarčič, Aljoša Ternovšek, Vesna Slapar, Miha Rodman, Blaž Setnikar, Dominik Vodopivec, Jure Pogačar

Duhovita, a hkrati ostra družbenokritična komedija se začne tik po uporu v trgovinskem centru, kjer se ženske odločijo, da bodo naredile konec neskončnim dvigom cen. V uporniškem zanosu najprej zahtevajo polovično ceno, nato pa si živila preprosto stlačijo pod obleke in odkorakajo domov. Tam se začnejo zapleti s policijo, ki je odločena, da bo upornim gospodinjam stopila na prste in z njihovimi »pravičniškimi« možmi. Zaradi njihove naivnosti in patriarhalne drže se junakinji naše komedije Antonia in Margherita odločita, da bosta svojima partnerjema prikrili sporno »proletarsko nabavo« in ju poskušata prepričati o svoji »nenadni« nosečnosti. Od tu naprej se absurdni zapleti kar vrstijo iz prizora v prizor, in prav »zmes« socialne angažiranosti Daria Foja in njegovega smisla za humor to trpko farso o uporu delavskega razreda proti brezsramnemu kapitalističnemu izkoriščanju vzpostavlja kot klasiko boja proti izkoriščanju in jo hkrati uvršča v sam vrh komedijskega žanra.

»Vse zastonj! Vse zastonj! je uprizoritev, ki ji uspe ustvariti učinkovito, polnopomensko in družbenokritično odrsko doživetje. Enostavna gledališka postavitev omogoča razigrane igralske kreacije, v katerih lahko zaživi vsebina dramske predloge. Z natančnim razumevanjem besedila, bistro zastavljenimi odrskimi situacijami in dinamičnim ritmom uprizoritve so ustvarjalci vzpostavili pripoved o delavkah in delavcih, ki se zaradi lastne ekonomske stiske odločijo za državljansko nepokorščino. Humorni zapleti situacijske komike so natančno premišljeni ter v nas poleg smeha sprožajo tudi družbenokritični premislek. Komika tukaj ni v funkciji smešenja posameznih likov in situacij, temveč z danes izjemno relevantno subverzivno močjo razbija in problematizira zastarele družbene vzorce. Ženske so tako postavljene v središčno vlogo sprevračanja konvencij patriarhalne družbe in upora proti izkoriščevalskemu sistemu kapitalizma. Uprizoritvi Vse zastonj! Vse zastonj! uspe dokazati, da je z veščim obvladovanjem principov klasične komedije, za katere se zdi, da v našem prostoru počasi izginjajo, mogoče ustvariti gledališki presežek.« Utemeljitev strokovne žirije ob izboru Žlahtne komedije na Dnevih komedije v Celju


Lisa Genova, Christine Mary Dunford: ŠE VEDNO ALICE

drama / SNG Drama Ljubljana / režija: Matjaž Zupančič / igrajo: Polona Juh, Maja Sever, Bojan Emeršič, Domen Novak, Eva Jesenovec, Sabina Kogovšek, Matija Rozman

Ameriška nevroznanstvenica Lisa Genova je leta 2007 objavila roman, v katerem je opisala, kako je pojav zgodnje Alzheimerjeve bolezni spremenil življenje lingvistke Alice Howland, ugledne univerzitetne profesorice. Alice je bila pri skoraj petdesetih na vrhuncu znanstvene kariere, imela je odrasle otroke in uspešnega moža. Ko je začela pozabljati besede in se izgubljati na vsakdanjih poteh, se je začelo tudi njeno dolgo potovanje v neznano. Leta 2013 je režiserka in igralka Christine Mary Dunford priredila roman za oder. Besedilo spremlja stopnjevanje bolezni in ob težkih preizkušnjah Alice in njenih najbližjih govori tudi o tem, da se življenje nadaljuje in da ni v njem nič samoumevno. Ob soočenju z neznanim smo vsi krhki in ranljivi, obenem pa bolj dojemljivi za nova, marsikdaj presenetljiva spoznanja. Po romanu so leta 2014 posneli tudi filmsko uspešnico in igralka Julianne Moore je za vlogo Alice prejela številne nagrade, med njimi oskarja.

»Kaj je človek brez lastnega spomina; je to še človek? Kako najti uteho v ostalinah, ki jih zagotavlja telesna lupina, medtem ko je jasno, da je notri ostala le črna praznina? Predstava ne ponuja poučnih nasvetov in utopičnih rešitev, njena pomembnost in pomenskost se oblikujeta v natančni in pogumni razgrnitvi življenjske ločnice med staro (zdravo) in novo (bolno) normalnostjo. Precizno izpisano besedilo v agilni uprizoritvi in subtilnem utelešenju likov daje dragocen vpogled v stiske ne le tistega, ki je bolan, ampak tudi tistih, katerih življenje zaradi posledic bolezni bližnjega postaja bolečina.« Kaja Novosel, Sigledal


Edward Albee: KDO SE BOJI VIRGINIE WOOLF?

drama / Mini teater / režija: Ivica Buljan / igrajo: Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Benjamin Krnetić, Klara Kuk

V dolgi pijanski noči se srečata dva zakonska para profesorjev: mlajši šele vstopa v ta svet, Marta in Georg srednjih let pa sta že temeljito prekaljena v akademskih krogih, pa tudi v preigravanju, prikrivanju in razgaljanju svojega zapletenega razmerja. Družabni večer se pod njunim vodstvom prevesi v divjanje valpurgine noči, v kateri je v igro potegnjeno vse: profesionalne ambicije in umazani načini njihovega doseganja, pomen denarja in sumljivih virov bogastva, strah pred neuspehom in silovitost razočaranja ob njem, bolečina zaradi neuresničenih želja in načrtov ter agresivna sovražnost, ki kipi iz nje, a tudi mamljiva dražljivost drznih izjav in potez, navdušujoča duhovitost in pa silovita erotična privlačnost ženske, za katero se zdi, da je pripravljena na vse. Albeejeva igra je ob nastanku temeljno zaznamovala gledališče in film, pa tudi razumevanje sveta svojega časa, z minevanjem časa pa se ni postarala; danes je bolj živa kot kdajkoli, še vedno pa ponuja možnost silovitih igralskih kreacij.

»Nova slovenska uprizoritev Kdo se boji Virginie Woolf najbrž ni prelomna točka slovenskega gledališča in tudi ne začenja nove ere v gledališki igri, zato pa omogoča manifestacijo najboljše klasične igre. Težko, da bi jo ignorirala kaka tekmovalna selekcija in žirija, ampak to je pač kratkoročno podjetje. Kdo se boji Virginie Woolf ni predstava za eno sezono. Prepričana sem, da bi lahko bila njena merska enota dekada. To je predstava, ki jo gremo pogledat večkrat: da preverimo razliko (kako bo tokrat povedala/povedal to repliko?) in da vsakič znova izmerimo stalni užitek. Takih predstav nimamo veliko. Pravzaprav jih že nekaj časa sploh nimamo.« Petra Vidali, Večer


Po romanu Marka Haddona: SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UMORIL PSA

avtistična detektivka / SNG Nova Gorica / režija: Renata Vidič / igrajo: Žiga Udir, Helena Peršuh, Gorazd Jakomini, Anja Drnovšek/Medea Novak/Andrijana Boškoska, Rok Matek/Igor Štamulak/Miha Nemec, Luka Cimprič/Žiga Saksida, Jure Kopušar/Romeo Grebenšek

15-letni Christopher najde umorjenega Wellingtona, sosedovega psa. Umor ga močno vznemiri, zato se odloči, da bo izsledil storilca in napisal detektivko. Pri raziskovanju naleti na odpor sosedov, najbolj pa mu nasprotuje njegov oče. Christopher ne odneha in postopoma se mu začne razkrivati zgodba zamolčanih družinskih skrivnosti. Iz njegovega pristopa k problemu, nenavadnega vedenja in načina razmišljanja je jasno, da je Christopher visoko inteligenten, tako rekoč matematični genij, vendar z avtistično motnjo, imenovano aspergerjev sindrom, ki ga ovira predvsem v komunikaciji in nadziranju impulzivnih reakcij. Roman Marka Haddona Skrivnostni primer ali Kdo je umoril psa (2003), ki je izpisan kot Christopherjeva prvoosebna pripoved, je bil hkrati natisnjen kot knjiga za mladino in odrasle. 

»Najstnik živi v svojih neomajnih prepričanjih in v svojih natančnih formulah, kjer je vsak gib izmerljiv in logičen, vse je urejeno in temu primerno obvladljivo. Zato na koncu izreče stavek - vprašanje »Saj mi bo uspelo, kajne?« S tem pušča odprt prostor dvomu. Morebiti bo fantu v življenju res uspelo (pozitivni dvom), mogoče pa je to le upanje, ki presega zmožnosti (negativna pomisel).« Marij Čuk, Primorski dnevnik





 
December 2024
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31