Družina je v post-apokaliptičnem svetu prisiljena živeti v popolni tišini, saj se lahko le tako skrije pred pošastmi z izredno razvitim zaznavanjem zvoka, ki so preplavile planet.

V filmu spremljamo štiričlansko družino, ki je prisiljena živeti v popolni tišini. Da jih ne bi napadle skrivnostne sile, ki jih lahko najdejo samo, če jih tudi slišijo, je njihov vsakdan do popolnosti prilagojen temu, da vse počnejo brez vsakršnega šuma. Njihovo gibanje je omejeno, sporazumevajo se v znakovnem jeziku, tudi otroka sta prisiljena v igro, ki se odvija v čisti tišini. Čeprav so dobro organizirani in življenju v tišini posvečajo vso svojo pozornost in energijo, se kmalu zaplete …


Srhljivka pred in za kamero prvič združi igralca in zakonca v resničnem življenju Emily Blunt (Dekle na vlaku, Lovec: zimska vojna, Hudičevka v Pradi) in Johna Krasinskega (The Hollars, 13 ur: Tajni vojaki Bengazija, televizijska serija Pisarna), ki sta navdih za vlogi zakoncev, ki morata v tišini obvarovati svojo družino, črpala iz osebnih izkušenj. Krasinski je za srhljivko napisal scenarij, ki je nastal po zgodbi Bryana Woodsa in Scotta Becka, sedel na režiserski stolček ter zaigral glavno vlogo očeta.

Krasinski je skušal ustvariti bitko med zvokom in tišino, bitko med strahom in ljubeznijo, ki bo za gledalca napeta in čustvena izkušnja. "Gre za grozljivko, ker gre za resnično družino. Občutil sem, da moram prispevati svojo osebno izkušnjo," pravi in si želi, da se gledalec ves čas sprašuje, kaj bi naredil v tej situaciji, kako bi ostal tiho ter kaj bi naredil, da bi zagotovil svojo družini preživetje.

V filmu spremljamo štiričlansko družino, ki je preživela katastrofo in je sedaj prisiljena sobivati v popolni tišini. Da jih ne bi napadle skrivnostne sile, ki jih najdejo lahko le, če jih slišijo, je njihov vsakdan do popolnosti prilagojen temu, da vse počnejo brez vsakršnega šuma. Njihovo gibanje je omejeno, sporazumevajo se v znakovnem jeziku, otroka sta prisiljena v igro, ki se odvija v čisti tišini, medtem ko je njuna mati postavljena pred nemogoči izziv – v tišini mora roditi svojega naslednjega otroka. Nevarnost jim predstavljajo bitja, o katerih vemo le to, da so prisotna povsod, družino ves čas obkrožajo, prikažejo pa se lahko v trenutku in kjerkoli. A čeprav so družinski člani dobro organizirani pri vsakdanjih opravilih in so se življenju v tišini povsem privadili, ena od nenadnih odločitev privede do zapleta ...

Abbottovi imajo le drug drugega, na kogar se lahko zanesejo. Nikamor ne morejo iti, nikamor pobegniti, ostati morajo na družinski kmetiji in se naučiti, kako skupaj preživeti. V tem pogledu gre za poudarjanje ljubezni enega do drugega, za njihovo medsebojno razumevanje, ki postane njihova največja moč in kako bi našli možnost, da preživijo še en dan.

Pri srhljivkah se gledalec najprej odzove na zvok kot pa sliko, Tiho mesto pa tako na inovativen in poseben način predstavlja skrbno izbrane zvoke in glasbo z namenom, da ustvari posebno vzdušje, poveča zmedo in stopnjuje do skoraj neznosne negotovosti.

Med pisanjem scenarija in pripravami na snemanje je Krasinski vsak dan preučeval zvoke in jih ločeval med »varne« in »nevarne«. Preučeval je vsake vrste zvok, ki bi ga družina na odmaknjeni kmetiji lahko povzročila in nato iskal načine, kako se teh zvokov znebiti. Bil je izjemno zabaven in domiseln proces, je povedal.

zanimivosti
Ko je John Krasinski prebral prvi osnutek scenarija, je njegova žena Emily Blunt ravnokar rodila drugega otroka. Ker je bil navajen v bližini otrok šepetati in se je obenem ubadal s strahovi, kako biti dober oče in obvarovati otroka, si je prav v tem vzdušju zamislil, kakšno bi moralo biti vsakdanje življenje družine, ki jo smrtno ogroža že najmanjši jok ali malo močnejši korak.
Ko je scenarij brala Emily Blunt, je v vlogi matere videla svojo prijateljico. Vendar jo je zgodba tako pritegnila, da si je sama želela te vloge. Ker zakonca še nikoli nista sodelovala pri skupnem projektu, je bila to zanju zelo napeta izkušnja, a na koncu pravo razodetje. Krasinski je snemanje s svojo ženo opisal kot "verjetno najboljši čas v moji karieri".
Zgodba je prispodoba o tem, kako je biti starš. Krasinski si je moral zamisliti način življenja staršev, ki skušata svoje otroke obvarovati z nečim nemogočim - živeti brez najmanjšega zvoka. "V normalnem življenju se trudiš, da so otroci srečni, zdravi, nahranjeni, izobraženi in varni, kar zahteva precej skrbi. V tej nočni mori pa je stres biti starš še deset tisočkrat večji. Z enim napačnim korakom lahko izgubiš svojega najdražjega, česar se vsi zelo dobro zavedajo," je povedal. Z ženo Emily sta se pripravljala na vlogo v filmu tako, kot sta trenutno živela svoje življenje - skušala biti čim bolj tiha in če sta kdaj pisnila, si rekla "mrtev/mrtva si".
Scenarij, ki je bil izbran med deset najbolj obetajočih scenarijev leta, je sprva vseboval le eno vrstico govorjenega dialoga. V filmu se bodo vseeno pogovarjali več, bo pa večinoma šlo zgolj za šepetanje.



TIHO MESTO

Izvirni naslov: A Quiet Place
Zvrst: nadnaravni triler, srhljivka
Režiser: John Krasinski
Scenarij: Scott Beck, John Krasinski, Bryan Woods
Igrajo: Emily Blunt, John Krasinski, Noah Jupe, Millicent Simmonds, Cade Woodward
Dolžina: 95’
Lokacija: Mestni kino Domžale
Sreda, 31. 10. 2018
ob 19:00h

TIHO MESTO

Izvirni naslov: A Quiet Place
Zvrst: nadnaravni triler, srhljivka
Režiser: John Krasinski
Scenarij: Scott Beck, John Krasinski, Bryan Woods
Igrajo: Emily Blunt, John Krasinski, Noah Jupe, Millicent Simmonds, Cade Woodward
Dolžina: 95’
Lokacija: Mestni kino Domžale
Sreda, 31. 10. 2018
ob 19:00h
Družina je v post-apokaliptičnem svetu prisiljena živeti v popolni tišini, saj se lahko le tako skrije pred pošastmi z izredno razvitim zaznavanjem zvoka, ki so preplavile planet.

V filmu spremljamo štiričlansko družino, ki je prisiljena živeti v popolni tišini. Da jih ne bi napadle skrivnostne sile, ki jih lahko najdejo samo, če jih tudi slišijo, je njihov vsakdan do popolnosti prilagojen temu, da vse počnejo brez vsakršnega šuma. Njihovo gibanje je omejeno, sporazumevajo se v znakovnem jeziku, tudi otroka sta prisiljena v igro, ki se odvija v čisti tišini. Čeprav so dobro organizirani in življenju v tišini posvečajo vso svojo pozornost in energijo, se kmalu zaplete …


Srhljivka pred in za kamero prvič združi igralca in zakonca v resničnem življenju Emily Blunt (Dekle na vlaku, Lovec: zimska vojna, Hudičevka v Pradi) in Johna Krasinskega (The Hollars, 13 ur: Tajni vojaki Bengazija, televizijska serija Pisarna), ki sta navdih za vlogi zakoncev, ki morata v tišini obvarovati svojo družino, črpala iz osebnih izkušenj. Krasinski je za srhljivko napisal scenarij, ki je nastal po zgodbi Bryana Woodsa in Scotta Becka, sedel na režiserski stolček ter zaigral glavno vlogo očeta.

Krasinski je skušal ustvariti bitko med zvokom in tišino, bitko med strahom in ljubeznijo, ki bo za gledalca napeta in čustvena izkušnja. "Gre za grozljivko, ker gre za resnično družino. Občutil sem, da moram prispevati svojo osebno izkušnjo," pravi in si želi, da se gledalec ves čas sprašuje, kaj bi naredil v tej situaciji, kako bi ostal tiho ter kaj bi naredil, da bi zagotovil svojo družini preživetje.

V filmu spremljamo štiričlansko družino, ki je preživela katastrofo in je sedaj prisiljena sobivati v popolni tišini. Da jih ne bi napadle skrivnostne sile, ki jih najdejo lahko le, če jih slišijo, je njihov vsakdan do popolnosti prilagojen temu, da vse počnejo brez vsakršnega šuma. Njihovo gibanje je omejeno, sporazumevajo se v znakovnem jeziku, otroka sta prisiljena v igro, ki se odvija v čisti tišini, medtem ko je njuna mati postavljena pred nemogoči izziv – v tišini mora roditi svojega naslednjega otroka. Nevarnost jim predstavljajo bitja, o katerih vemo le to, da so prisotna povsod, družino ves čas obkrožajo, prikažejo pa se lahko v trenutku in kjerkoli. A čeprav so družinski člani dobro organizirani pri vsakdanjih opravilih in so se življenju v tišini povsem privadili, ena od nenadnih odločitev privede do zapleta ...

Abbottovi imajo le drug drugega, na kogar se lahko zanesejo. Nikamor ne morejo iti, nikamor pobegniti, ostati morajo na družinski kmetiji in se naučiti, kako skupaj preživeti. V tem pogledu gre za poudarjanje ljubezni enega do drugega, za njihovo medsebojno razumevanje, ki postane njihova največja moč in kako bi našli možnost, da preživijo še en dan.

Pri srhljivkah se gledalec najprej odzove na zvok kot pa sliko, Tiho mesto pa tako na inovativen in poseben način predstavlja skrbno izbrane zvoke in glasbo z namenom, da ustvari posebno vzdušje, poveča zmedo in stopnjuje do skoraj neznosne negotovosti.

Med pisanjem scenarija in pripravami na snemanje je Krasinski vsak dan preučeval zvoke in jih ločeval med »varne« in »nevarne«. Preučeval je vsake vrste zvok, ki bi ga družina na odmaknjeni kmetiji lahko povzročila in nato iskal načine, kako se teh zvokov znebiti. Bil je izjemno zabaven in domiseln proces, je povedal.

zanimivosti
Ko je John Krasinski prebral prvi osnutek scenarija, je njegova žena Emily Blunt ravnokar rodila drugega otroka. Ker je bil navajen v bližini otrok šepetati in se je obenem ubadal s strahovi, kako biti dober oče in obvarovati otroka, si je prav v tem vzdušju zamislil, kakšno bi moralo biti vsakdanje življenje družine, ki jo smrtno ogroža že najmanjši jok ali malo močnejši korak.
Ko je scenarij brala Emily Blunt, je v vlogi matere videla svojo prijateljico. Vendar jo je zgodba tako pritegnila, da si je sama želela te vloge. Ker zakonca še nikoli nista sodelovala pri skupnem projektu, je bila to zanju zelo napeta izkušnja, a na koncu pravo razodetje. Krasinski je snemanje s svojo ženo opisal kot "verjetno najboljši čas v moji karieri".
Zgodba je prispodoba o tem, kako je biti starš. Krasinski si je moral zamisliti način življenja staršev, ki skušata svoje otroke obvarovati z nečim nemogočim - živeti brez najmanjšega zvoka. "V normalnem življenju se trudiš, da so otroci srečni, zdravi, nahranjeni, izobraženi in varni, kar zahteva precej skrbi. V tej nočni mori pa je stres biti starš še deset tisočkrat večji. Z enim napačnim korakom lahko izgubiš svojega najdražjega, česar se vsi zelo dobro zavedajo," je povedal. Z ženo Emily sta se pripravljala na vlogo v filmu tako, kot sta trenutno živela svoje življenje - skušala biti čim bolj tiha in če sta kdaj pisnila, si rekla "mrtev/mrtva si".
Scenarij, ki je bil izbran med deset najbolj obetajočih scenarijev leta, je sprva vseboval le eno vrstico govorjenega dialoga. V filmu se bodo vseeno pogovarjali več, bo pa večinoma šlo zgolj za šepetanje.



 
December 2018
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
Danes
(3)
15:00
Irena Rajh, Max Velthuijs: ŽABEC POZIMI
lutkovna predstava
18:00
GRINCH
The Grinch
animirana družinska komedija
20:00
ROBIN HOOD
Robin Hood
akcijska pustolovščina
 
Poišči
 
Prireditve
 
Kino
 
Otroci
 
Galerija
 
Abonma
 
Muzej
 
Glasilo Slamnik
 
Založništvo
 
Info
 
Nakup vstopnic