Zgodnja sedemdeseta leta v ZDA, čas velikih družbenih nemirov. Medtem ko se boj za enakost in državljanske pravice vse bolj razplamteva, Ron Stallworth postane prvi temnopolti detektiv policijske enote v Colorado Springsu. Sodelavci ga sprejmejo z nezaupanjem in odkrito sovražnostjo. Toda Stallworth je odločen, da si ustvari dober sloves, pridobi spoštovanje policijskih kolegov in naredi nekaj dobrega za svojo skupnost. S pomočjo policijskega partnerja judovskih korenin se poda na nevarno misijo: infiltrirala se bosta v Ku Klux Klan, da bi razkrila grozodejstva te zloglasne združbe. Vizionarski režiser Spike Lee in producent Jordan Peele (Zbeži!) sta na platno prenesla neverjetno, a resnično zgodbo iz Amerike sedemdesetih let, ki utripa v duhu sočnih bleksploatacijskih krimi komedij, a prinaša brezkompromisen in še kako aktualen pogled na rasna razmerja v Ameriki danes. Velika nagrada žirije letošnjega Cannesa.

festivali, nagrade Velika nagrada žirije, posebno priznanje ekumenske žirije – Cannes. Sydney. Karlovi Vari. New Horizons, Wrocław. New York. Jeruzalem.


iz prve roke
»Upam, da bo film ljudi motiviral za udeležbo na volitvah. Približujejo se kongresne volitve, ta tip v Beli hiši bo spet kandidiral – in to, kar preživljamo, je živ dokaz, kaj se zgodi, če ne voliš, če ne sodeluješ v tem procesu. /…/ On je človek sovraštva in nasilja, nekdo, ki mu ne moremo zaupati etičnih odločitev. Ne moremo več molčati. On je na napačni strani zgodovine, mi in naš film smo na pravi. /…/ Snemati smo začeli septembra. Tik pred tem pa se je zgodil Charlottesville in vedel sem, da mora to postati konec filma. Najprej sem moral pridobiti soglasje Susan Bro, matere Heather Heyer. Njena hčerka je bila umorjena v ameriškem terorističnem napadu – domačem kot jabolčna pita, hot dog, baseball in sladkorna pena. Gospa Bro nima več hčerke, ker je ameriški terorist z avtom zapeljal v ljudi na ulici. /…/ Porast rasizma tu, v Združenih državah, je direkten odziv na osem let predsedovanja Baracka Obame. Gre za dva koraka naprej, en korak nazaj. Razlog, zakaj je rasno vprašanje v tej državi še vedno tako pereče, je po mojem v tem, da se nikoli nismo zares soočili s suženjstvom. Nikoli nismo odkrito spregovorili o temeljih te države. Vem, da ljudem to ni všeč, toda takšna je resnica. Temelji Združenih držav Amerike so zgrajeni na genocidu nativnih ljudstev in suženjstvu. To je dejstvo. Ustanovni očetje so si lastili sužnje. Dokler se ne bomo soočili s temi resnicami, ne bo nič drugače.« Spike Lee

portret avtorja
Shelton Jackson »Spike« Lee (rojen leta 1957 v Atlanti, ZDA) je večkrat nagrajeni ameriški filmski in televizijski režiser, producent in igralec. V dobrih treh desetletjih je ustvaril bogato zakladnico igranih in dokumentarnih filmov, televizijskih serij, glasbenih videov (Michael Jackson, Prince, Public Enemy, Miles Davis, Anita Baker) in ikoničnih oglasnih kampanj (Air Jordan). Dvakrat je bil nominiran za oskarja; prvič za najboljši izvirni scenarij za igrani film Naredi pravo stvar (Do the Right Thing, 1989), drugič za najboljši celovečerni dokumentarec Štiri deklice (4 Little Girls, 1997). Leta 2015 pa mu je akademija podelila častnega oskarja za življenjsko delo. Lee slovi kot provokativen in političen avtor, ki se vselej loteva perečih polemik, zlasti problematike rasnih razmerij v ZDA. To velja tako za avtorjeve igrane filme, kot so prvenec Nola Darling (She’s Gotta Have, 1986), Vročica džungle (Jungle Fever, 1991) in Malcolm X (1992), predvsem pa za Leejev izjemen dokumentarni opus. Štiriurni dokumentarec o posledicah orkana Katrina, ki je leta 2005 opustošil New Orleans, When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts (2006), mu je prinesel tri emmyje ter nagrado FIPRESCI in nagrado za najboljši dokumentarni film v sekciji Horizonti na beneškem festivalu. Spike Lee je odraščal, živi in deluje v Brooklynu, kjer je leta 1986 ustanovil produkcijsko hišo 40 Acres and a Mule Filmworks. Je redni profesor filma na newyorški Tisch School of the Arts, kjer je tudi sam diplomiral.

odmevi medijev
»Črni KKKlanovec /…/ zahteva najboljše od vseh vpletenih, vključno z direktorjem fotografije Chaysejem Irvinom, montažerjem Barryjem Alexandrom Brownom in skladateljem Terenceom Blanchardom. (Da je med producenti režiser filma Zbeži! in provokator Jordan Peele tudi ne škodi.) Toda film kar izžareva Spika Leeja, medtem ko ta stopa po visoko napeti vrvi, nad junaško najboljšimi in strahopetno najslabšimi platmi človeštva. /…/ Na trenutke se opoteče, zdrsne v karikiranje in poenostavljanje. Toda nič od tega ne odvrača od dejstva, de je ta peklenski triumf – eden najboljših filmov letošnjega leta – strastno delo filmskega velikana, ki je ponovno našel svoj glas in silovitost, zaradi katere ga ni moč preslišati.« Peter Travers, Rolling Stone

»Velika vrnitev Spika Leeja. /…/ Če je bilo Griffithovo Rojstvo naroda ‘kot pisanje zgodovine z bliskom’, kakor je film daljnega leta 1915 opisal Woodrow Wilson, potem je Leejev Črni KKKlanovec grom, ki je moral neizbežno slediti. Režiserjev najnovejši film, osupljiva resnična zgodba o eni najbolj tveganih preiskav pod krinko v ameriški zgodovini – neverjetnem primeru iz zgodnjih sedemdesetih let, ko se je temnopolti policijski detektiv prijavil in bil nazadnje tudi sprejet med člane Ku Klux Klana –, je v isti meri presunljiva zgodba o črnskem boju za enakopravnost in vznemirljiv komentar spornih reprezentacij temnopolte Amerike skozi več kot stoletje filmske zgodovine.« Peter Debruge, Variety

»Črni KKKlanovec je hkrati neznansko smešen in čudovito neposreden. Če bi ga Lee posnel pred novembrom 2016, bi ga morda obsodili, da podpihuje paniko. Toda če kaj, je zadržan. To je jezen film, a obenem strašansko zabaven, in Lee ima njegov spremenljivi ton v vsakem trenutku popolnoma pod nadzorom.« Stephanie Zacharek, Time

»Hudiča, film je tako mainstreamovski, da se zdi, kot bi šlo za rojstvo franšize. Toda ravno zato, ker nagovarja množično občinstvo, je ta smešni in upravičeno razjarjeni ameriški film tako silovit.« David Ehrlich, IndieWire
 
»Nič ne preseneča, da je režiser Spike Lee za svojo resničnostno dramo raje izbral macolo kot skalpel, toda njegov pravičniški gnev spremlja zrel in skrben premislek, ki podeli filmu srdito težo zgodovine.« Tim Grierson, Screen International

»Črni KKKlanovec je skrbno niansirana zgodba o rasnih razmerjih v Ameriki, toda Lee prav nič ne tvega z nejasnostjo ali elipsami, in tako je tudi prav. Naj se še tako poigrava z mehaniko bleksploatacijskih fantazij, ne pušča nobenega dvoma o tem, kaj je resnično.« Emily Yoshida, Vulture


ČRNI KKKLANOVEC

Izvirni naslov: BlacKkKlansman
Zvrst: komična kriminalka
Režiser: Spike Lee
Scenarij: Charlie Wachtel, David Rabinowitz, Kevin Willmott, Spike Lee (po avtobiografiji Black Klansman Rona Stallwortha)
Igrajo: John David Washington, Adam Driver, Laura Harrier, Topher Grace, Jasper Paakkonen, Corey Hawkins, Ryan Eggold, Michael Joseph Buscemi, Paul Walter Hauser, Ashlie Atkinson
Dolžina: 134’
Lokacija: Mestni kino Domžale
Nedelja, 9. 09. 2018
ob 17:45h
Petek, 7. 09. 2018
ob 20:30h
Četrtek, 6. 09. 2018
ob 20:30h
Sobota, 15. 09. 2018
ob 20:30h
Sreda, 19. 09. 2018
ob 20:30h

ČRNI KKKLANOVEC

Izvirni naslov: BlacKkKlansman
Zvrst: komična kriminalka
Režiser: Spike Lee
Scenarij: Charlie Wachtel, David Rabinowitz, Kevin Willmott, Spike Lee (po avtobiografiji Black Klansman Rona Stallwortha)
Igrajo: John David Washington, Adam Driver, Laura Harrier, Topher Grace, Jasper Paakkonen, Corey Hawkins, Ryan Eggold, Michael Joseph Buscemi, Paul Walter Hauser, Ashlie Atkinson
Dolžina: 134’
Lokacija: Mestni kino Domžale
Nedelja, 9. 09. 2018
ob 17:45h
Petek, 7. 09. 2018
ob 20:30h
Četrtek, 6. 09. 2018
ob 20:30h
Sobota, 15. 09. 2018
ob 20:30h
Sreda, 19. 09. 2018
ob 20:30h
Zgodnja sedemdeseta leta v ZDA, čas velikih družbenih nemirov. Medtem ko se boj za enakost in državljanske pravice vse bolj razplamteva, Ron Stallworth postane prvi temnopolti detektiv policijske enote v Colorado Springsu. Sodelavci ga sprejmejo z nezaupanjem in odkrito sovražnostjo. Toda Stallworth je odločen, da si ustvari dober sloves, pridobi spoštovanje policijskih kolegov in naredi nekaj dobrega za svojo skupnost. S pomočjo policijskega partnerja judovskih korenin se poda na nevarno misijo: infiltrirala se bosta v Ku Klux Klan, da bi razkrila grozodejstva te zloglasne združbe. Vizionarski režiser Spike Lee in producent Jordan Peele (Zbeži!) sta na platno prenesla neverjetno, a resnično zgodbo iz Amerike sedemdesetih let, ki utripa v duhu sočnih bleksploatacijskih krimi komedij, a prinaša brezkompromisen in še kako aktualen pogled na rasna razmerja v Ameriki danes. Velika nagrada žirije letošnjega Cannesa.

festivali, nagrade Velika nagrada žirije, posebno priznanje ekumenske žirije – Cannes. Sydney. Karlovi Vari. New Horizons, Wrocław. New York. Jeruzalem.


iz prve roke
»Upam, da bo film ljudi motiviral za udeležbo na volitvah. Približujejo se kongresne volitve, ta tip v Beli hiši bo spet kandidiral – in to, kar preživljamo, je živ dokaz, kaj se zgodi, če ne voliš, če ne sodeluješ v tem procesu. /…/ On je človek sovraštva in nasilja, nekdo, ki mu ne moremo zaupati etičnih odločitev. Ne moremo več molčati. On je na napačni strani zgodovine, mi in naš film smo na pravi. /…/ Snemati smo začeli septembra. Tik pred tem pa se je zgodil Charlottesville in vedel sem, da mora to postati konec filma. Najprej sem moral pridobiti soglasje Susan Bro, matere Heather Heyer. Njena hčerka je bila umorjena v ameriškem terorističnem napadu – domačem kot jabolčna pita, hot dog, baseball in sladkorna pena. Gospa Bro nima več hčerke, ker je ameriški terorist z avtom zapeljal v ljudi na ulici. /…/ Porast rasizma tu, v Združenih državah, je direkten odziv na osem let predsedovanja Baracka Obame. Gre za dva koraka naprej, en korak nazaj. Razlog, zakaj je rasno vprašanje v tej državi še vedno tako pereče, je po mojem v tem, da se nikoli nismo zares soočili s suženjstvom. Nikoli nismo odkrito spregovorili o temeljih te države. Vem, da ljudem to ni všeč, toda takšna je resnica. Temelji Združenih držav Amerike so zgrajeni na genocidu nativnih ljudstev in suženjstvu. To je dejstvo. Ustanovni očetje so si lastili sužnje. Dokler se ne bomo soočili s temi resnicami, ne bo nič drugače.« Spike Lee

portret avtorja
Shelton Jackson »Spike« Lee (rojen leta 1957 v Atlanti, ZDA) je večkrat nagrajeni ameriški filmski in televizijski režiser, producent in igralec. V dobrih treh desetletjih je ustvaril bogato zakladnico igranih in dokumentarnih filmov, televizijskih serij, glasbenih videov (Michael Jackson, Prince, Public Enemy, Miles Davis, Anita Baker) in ikoničnih oglasnih kampanj (Air Jordan). Dvakrat je bil nominiran za oskarja; prvič za najboljši izvirni scenarij za igrani film Naredi pravo stvar (Do the Right Thing, 1989), drugič za najboljši celovečerni dokumentarec Štiri deklice (4 Little Girls, 1997). Leta 2015 pa mu je akademija podelila častnega oskarja za življenjsko delo. Lee slovi kot provokativen in političen avtor, ki se vselej loteva perečih polemik, zlasti problematike rasnih razmerij v ZDA. To velja tako za avtorjeve igrane filme, kot so prvenec Nola Darling (She’s Gotta Have, 1986), Vročica džungle (Jungle Fever, 1991) in Malcolm X (1992), predvsem pa za Leejev izjemen dokumentarni opus. Štiriurni dokumentarec o posledicah orkana Katrina, ki je leta 2005 opustošil New Orleans, When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts (2006), mu je prinesel tri emmyje ter nagrado FIPRESCI in nagrado za najboljši dokumentarni film v sekciji Horizonti na beneškem festivalu. Spike Lee je odraščal, živi in deluje v Brooklynu, kjer je leta 1986 ustanovil produkcijsko hišo 40 Acres and a Mule Filmworks. Je redni profesor filma na newyorški Tisch School of the Arts, kjer je tudi sam diplomiral.

odmevi medijev
»Črni KKKlanovec /…/ zahteva najboljše od vseh vpletenih, vključno z direktorjem fotografije Chaysejem Irvinom, montažerjem Barryjem Alexandrom Brownom in skladateljem Terenceom Blanchardom. (Da je med producenti režiser filma Zbeži! in provokator Jordan Peele tudi ne škodi.) Toda film kar izžareva Spika Leeja, medtem ko ta stopa po visoko napeti vrvi, nad junaško najboljšimi in strahopetno najslabšimi platmi človeštva. /…/ Na trenutke se opoteče, zdrsne v karikiranje in poenostavljanje. Toda nič od tega ne odvrača od dejstva, de je ta peklenski triumf – eden najboljših filmov letošnjega leta – strastno delo filmskega velikana, ki je ponovno našel svoj glas in silovitost, zaradi katere ga ni moč preslišati.« Peter Travers, Rolling Stone

»Velika vrnitev Spika Leeja. /…/ Če je bilo Griffithovo Rojstvo naroda ‘kot pisanje zgodovine z bliskom’, kakor je film daljnega leta 1915 opisal Woodrow Wilson, potem je Leejev Črni KKKlanovec grom, ki je moral neizbežno slediti. Režiserjev najnovejši film, osupljiva resnična zgodba o eni najbolj tveganih preiskav pod krinko v ameriški zgodovini – neverjetnem primeru iz zgodnjih sedemdesetih let, ko se je temnopolti policijski detektiv prijavil in bil nazadnje tudi sprejet med člane Ku Klux Klana –, je v isti meri presunljiva zgodba o črnskem boju za enakopravnost in vznemirljiv komentar spornih reprezentacij temnopolte Amerike skozi več kot stoletje filmske zgodovine.« Peter Debruge, Variety

»Črni KKKlanovec je hkrati neznansko smešen in čudovito neposreden. Če bi ga Lee posnel pred novembrom 2016, bi ga morda obsodili, da podpihuje paniko. Toda če kaj, je zadržan. To je jezen film, a obenem strašansko zabaven, in Lee ima njegov spremenljivi ton v vsakem trenutku popolnoma pod nadzorom.« Stephanie Zacharek, Time

»Hudiča, film je tako mainstreamovski, da se zdi, kot bi šlo za rojstvo franšize. Toda ravno zato, ker nagovarja množično občinstvo, je ta smešni in upravičeno razjarjeni ameriški film tako silovit.« David Ehrlich, IndieWire
 
»Nič ne preseneča, da je režiser Spike Lee za svojo resničnostno dramo raje izbral macolo kot skalpel, toda njegov pravičniški gnev spremlja zrel in skrben premislek, ki podeli filmu srdito težo zgodovine.« Tim Grierson, Screen International

»Črni KKKlanovec je skrbno niansirana zgodba o rasnih razmerjih v Ameriki, toda Lee prav nič ne tvega z nejasnostjo ali elipsami, in tako je tudi prav. Naj se še tako poigrava z mehaniko bleksploatacijskih fantazij, ne pušča nobenega dvoma o tem, kaj je resnično.« Emily Yoshida, Vulture


 
September 2018
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
Danes
(1)
20:00
Slavnostna akademija ob 110-letnici Župnije Domžale
 
Poišči
 
Prireditve
 
Kino
 
Otroci
 
Galerija
 
Abonma
 
Muzej
 
Glasilo Slamnik
 
Založništvo
 
Info
 
Nakup vstopnic